Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

na lang sparen en zeer nauwkeurig onderzoeken was het zo ver, een HTPC bouwen!
Als moederbord heb ik gekozen voor een Intel Desktop Board DH57JG, zoals in de titel van deze topic vermeld.

Ik gebruik dit moederbord met een Intel Core i3 530, vanwege de ingebouw GFX kaart (volgens reviews goed voor HD content).

Ik gebruik de HDMI aansluiten van mijn moederbord om hem aan te sluiten op mijn LCD tv. De beeldkwaliteit is erg goed alleen nu komt het probleem.....

Ik kijk geen televisie via mijn HTPC, daarvoor switch ik de source van mijn TV naar HDMI 1, zodat ik via het ziggo kastje kan kijken. Als ik dan terug switch, naar HDMI 2 (de HTPC) dan is mijn beeld volledig gescrambled. Het geluid klinkt ook "tikkend", alsof er iets niet goed aan is gesloten.

Wat heb ik al gedaan:
- BIOS update
- Intel HD graphics drivers update
- Andere HDMI kabel geprobeerd
- HDMI kabels getest op een ander HDMI apparaat
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd.

De DVI aansluiting werkt verder wel prima op mijn TV al lijkt het beeld net iets minder mooi en wordt het geluid natuurlijk niet doorgevoerd.

Ik zit met mijn handen in het haar en ben zwaar teleurgesteld in mijn aankoop tot nu toe, heb er immers GOED geld aan uitgegeven!

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, of misschien suggesties?

Ben benieuwd!
Groetjes Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

iemand?

Heb mijn HTPC geprobeerd op een andere HDMI tv en daar werkte het perfect. Heb nu de HTPC via VGA aangesloten. Denk dus dat het iets met de TV is, zijn er settings waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e: Gelieven niet binnen 24h je thread bumpen. Is tegen de regels

Tikkend geluid komt wel vaker langs, dit komt doordat het HDMI audiosignaal vreemd doet onder sommige omstandigheden.

Al getest op een andere TV/Monitor? Want je HTPC zal er weinig mee te maken hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wist niet dat ik 24 uur moest wachten met de bump, zal er om denken de volgende keer.

De HTPC heb ik inmiddels meegesleept naar een andere TV waar hij met de HDMI aansluiting naar behoren werkt. Ik ben nu bezig om het Dolby Center van Intel te installeren en eens te kijken of ik geluid via de HDMI uit kan schakelen.

Als ik weer een fout krijg, zal ik een foto maken van mijn TV beeld of een filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kreeg een nieuwe ingeving. Op de achterkant van mijn TV zag ik de volgende twee aansluitingen:
HDMI 2 met daarnaast 2x tulp (stereo) in. Bij de 2x tulp stond "DVI-IN (HDMI2)". Ik vond dat raar, en nog voor ik er teveel vanaf wilde weten heb ik simpelweg mijn HTPC eens op HDMI 1 gezet en mijn ziggo tuner op HDMI 3. Alles werkt perfect nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dacht ik dat ik het goed had, werkt het weer niet!! Begint een beetje frustrerend te worden.
Ik heb een filmpje ervan gemaakt en op youtube gezet, gouden tip stuur ik een appeltaart!

YouTube: HTPC Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik denk dat je het gewoon even moet testen op een andere TV, want mijn TV (Sony Bravia uit 2006) doet ook erg vreemd als ik van HDMI1 naar HDMI2 switch. Gaat hij constant op zwart met de mededeling dat hij schakelt tussen 50, 60 en 100Hz.

Gewoon even testen op een andere TV/Monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Danger,

heb ik inderdaad gedaan, dat leek verder probleemloos te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ligt gewoon aan de TV dus. Ik schat eerlijkgezegt dat je er weinig aan kunt doen...

Of je moet een maand OID zonder TV willen zitten voor garantie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg me af of een HDMI switch zou kunnen werken, ivm met dat HDMI synchronisatie gebeuren.... Feedback op dit idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Een losse HDMI switch kan inderdaad een oplossing zijn. Ik heb zelf een oudere Sony TvV met maar 1 HDMI aansluiting. Om toch meerdere apparaten op de TV te kunnen gebruiken, maak ik gebruik van een Octava switch (niet de goedkoopste maar wel erg goed). Het wisselen van input met deze switch naar TV gaat bij mij zonder problemen.

Je zou ook eens kunnen proberen met een losse videokaart. Daarnaast is het ook nog eens zo dat te veel klooien met andere drivers, je systeem er ook niet beter op wordt. Een volledig verse install met een losse videokaart is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan wel gaan voor de HDMI switch, wie weet haalt het wat uit.. Mijn moederbordje heeft slechts 1x PCIe, en daar komt een raid controller op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet de enige met dit soort problemen. Heb er zelf ook last van als ik het spul via de versterker laat lopen. Via de tv gaat het wel prima. Maar het is gewoon te gek voor woorden dat dit soort problemen bestaan. Je kunt elke willikeurige bluray speler, versterker, externe tuner aansluiten op elke tv, maar zodra je een pc middels hdmi wilt gaan aansluiten levert het zo vaak problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even geklooid met de instellingen in mijn tv. Bij samsung heb ik hem ingesteld op standaard beeld oppikken middels "altijd scannen" en allerlij dingen om beeld te "verbeteren" uitgezet. Heb nu een paar testjes gedaan en tot nu toe lijkt alles goed te werken, al houd ik mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:20:
Je bent niet de enige met dit soort problemen. Heb er zelf ook last van als ik het spul via de versterker laat lopen. Via de tv gaat het wel prima. Maar het is gewoon te gek voor woorden dat dit soort problemen bestaan. Je kunt elke willikeurige bluray speler, versterker, externe tuner aansluiten op elke tv, maar zodra je een pc middels hdmi wilt gaan aansluiten levert het zo vaak problemen op.
Ik heb ook problemen gehad om alles via de versterker te laten lopen maar bij mij was het juist de HTPC die de minste problemen gaf. Het bleek uiteindelijk aan een van de kabels te liggen.

Tja, HDMI, het zijn alleen maar "nullen" en "eenen", wat kan hier nou mis mee gaan, wordt vaak gezegd. Genoeg blijkt maar weer. HDCP is overigens ook een grote boosdoener bij connectie problemen maar daar kun je als consument weinig aan instellen. Scart is eigenlijk de voorganger van HDMI en blijkt toch een stuk eenvoudiger om mee te werken.
Pagina: 1