Office UK gekocht: geen Nederlandse spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Gisteren heb ik bij Surfspot.nl als student MS Office Professional Plus 2010 (SL) UK gekocht voor 43,50 euro. Nadat ik het pakket vandaag heb gedownload en geïnstalleerd blijkt dat er geen Nederlandse spellingscontrole ingebakken is.

Vandaar dat ik een e-mail heb gestuurd met de vraag naar een oplossing. Ik vrees echter bij voorbaat dat die er vanuit Surfspot niet komt, omdat ruilen bij bestelde en reeds gedownloade producten volgens hun algemene voorwaarden niet mogelijk is (vanwege de aard van het product) en ik overigens geen losse taalpakketten heb kunnen vinden op surfspot. Een taalpakket via Microsoft zou me dan zo'n 30 euro kosten.

Mijn vraag is als volgt. Er zijn bij Surfspot dus verschillende taalversies van Office te bestellen, waaronder NL en UK. Vinden jullie dat ik er redelijkerwijs van uit mocht gaan dat de UK versie weliswaar een Engelse interface heeft, maar dat er wel een Nederlandse spellingscontrole aanwezig zou zijn? Of zou het voor de doorsnee mens duidelijk moeten zijn dat een Engelse versie dat niet heeft..? Daarbij is het misschien van belang dat Surfspot een Nederlands initiatief is waar vooral Nederlandse studenten etc. hun software goedkoper kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is toch logisch dat als je een UK-versie koopt, je daar de UK spelling bij krijgt, en dus bijvoobeeld niet de US spelling. (En ja, er zit veel verschil in UK-engels en US-engels)

Net als dat er bij de NL-versie ook geen engelse spellingcontrole bij zit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

edit: blijkbaar zijn proofing tools niet gratis :P

[ Voor 72% gewijzigd door Koffie op 29-08-2010 18:25 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@RaZ, het klinkt inderdaad heel logisch. Ik dacht dat de taalkeuze alleen te maken had met de taal van het programma zelf. Volgens jou dus ten onrechte. Dank.

@Koffie, is dit wel legaal en mis je dan geen updates van de spellingcontrole?

[ Voor 12% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-08-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:11:
Een taalpakket via Microsoft zou me dan zo'n 30 euro kosten.
Je doelt op de proofing tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Sanction schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Je doelt op de proofing tools?
Als ik via >file >options >language in het dan verschijnende venster op 'not installed' klik (naast 'dutch' en onder het kopje 'proofing') kom ik terecht op deze site. Als ik op deze website de Nederlandse taal selecteer verschijnt het volgende:
You can buy a Language Pack, which includes:
Display in Dutch
Help in Dutch
Proofing tools for Dutch, English, French, and German
Dat kost dan 27 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowido
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik denk niet dat je ervan uit kan gaan dat als je een UK versie van Office koopt dat er dan ook Nederlandse spellingcontrole bijzit. Microsoft levert (bijna) nooit zijn software in meerdere talen. Windows, Office en bijna al het andere is per taal apart te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@jowido, bedankt voor je aanvulling/mening. Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat het me hoogstwaarschijnlijk zelf verwijtbaar is.

Dan een goed bericht. Surfspot verleent medewerking en heeft de UK bestelling geannuleerd. Ik kan dan zelf alsnog een Nederlandse versie bestellen (hopelijk wel met Engelse gebruikersinterface).

Daarmee zijn mijn vragen beantwoord en resteren er geen nieuwe vragen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:43
En meteen doe je weer een aanname die mogelijkerwijs niet goed is. Vraag het eerst bij Surfspot, voordat je weer het verkeerde geleverd krijgt. Want een nederlandse versie met een engelse gebruikersinterface?

[ Voor 18% gewijzigd door Rieverst op 30-08-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je een Nederlandse versie besteld krijg je je Office ook gewoon in het Nederlands. Om een Engelse interface te krijgen heb je dus de English Language pack nodig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Rieverst schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:17:
En meteen doe je weer een aanname die mogelijkerwijs niet goed is. Vraag het eerst bij Surfspot, voordat je weer het verkeerde geleverd krijgt. Want een nederlandse versie met een engelse gebruikersinterface?
Dat kán geloof ik wel heb ik me ooit eens laten vertellen, maar dan schakelt je hele systeem om naar die taal. onafhankelijk van de spellingscontrole.

Maar dit is een gevalletje klop/klepel, weet niet meer precies hoe het zit; het is sowieso al erg lang geleden dus waarschijnlijk niet meer geldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:43
redfoxert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:20:...... Om een Engelse interface te krijgen heb je dus de English Language pack nodig.
Maar dat kost dan waarschijnlijk weer die €27,-, die hij niet uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Het zou jammer zijn als er geen Engelse gebruikersinterface is, maar belangrijker is de Nederlandse spellingscontrole. Met andere woorden bij een keuze tussen de twee zou ik kiezen voor de (dan volledig) Nederlandse versie. Het office pakket wordt dan ook voor een goede prijs aangeboden.

Ik zal later melden wat ik geleverd heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Sanction schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Dat kán geloof ik wel heb ik me ooit eens laten vertellen, maar dan schakelt je hele systeem om naar die taal. onafhankelijk van de spellingscontrole.

Maar dit is een gevalletje klop/klepel, weet niet meer precies hoe het zit; het is sowieso al erg lang geleden dus waarschijnlijk niet meer geldig. :)
Daarvoor moet je, buiten Windows zelf, ook de Office Multi-User Interface voor geinstalleerd hebben. En dat is die language pack die je dus nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Inmiddels heb ik de NL versie geïnstalleerd. Deze heeft inderdaad een Nederlandse gebruikersinterface en op het eerste gezicht moet je voor een Engelse gebruikersinterface inderdaad een volledig taalpakket bestellen. Daarnaast is er een Nederlandse spellingscontrole aanwezig.

Bovendien kun je in het taalvoorkeuren menu een Engelse spellingscontrole instellen. Zo verwacht ik dat er ook een Duitse en een Franse spellingscontrole op zit. De Nederlandse language pack bevat immers:
You can buy a Language Pack, which includes:
Display in Dutch
Help in Dutch
Proofing tools for Dutch, English, French, and German
Maar daar heb ik nog niet naar gekeken (voor mij niet interessant).

Kortom, ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:23:
Inmiddels heb ik de NL versie geïnstalleerd. Deze heeft inderdaad een Nederlandse gebruikersinterface en op het eerste gezicht moet je voor een Engelse gebruikersinterface inderdaad een volledig taalpakket bestellen. Daarnaast is er een Nederlandse spellingscontrole aanwezig.

Bovendien kun je in het taalvoorkeuren menu een Engelse spellingscontrole instellen. Zo verwacht ik dat er ook een Duitse en een Franse spellingscontrole op zit. De Nederlandse language pack bevat immers:

[...]
Voor zover mij bekend zitten de Engelse, Duitse en Franse spellingscontroles standaard in alle Westerse varianten van Office. Hoe het met een Chinese of Japanse Office zit is mij niet bekend :) Die kom ik gelukkig nooit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat dacht ik dus ook maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Heb hier last van hetzelfde probleem. Bij de beta kon je sowieso nog de franse language pack downloaden, maar dat kan nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Mr_gadget schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:38:
Dat dacht ik dus ook maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Heb hier last van hetzelfde probleem. Bij de beta kon je sowieso nog de franse language pack downloaden, maar dat kan nu niet meer?
Nee, aangezien de Language Packs niet gratis zijn.

Om te zien welke proofing tools geleverd wordt bij welke taal van Office zie;
http://office.microsoft.c...0-suites-HA101828838.aspx

Om taalpakketten te bestellen en voor verdere informatie zie;
http://office.microsoft.com/nl-nl/language/

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Had ook nog dvd's van de Nederlandse versie liggen. Die met de serial van de Engelse versie geïnstalleerd en dat werkt :)
Pagina: 1