• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:50

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik sta op het punt om een relatief goedkope Ageia physx-kaart te kopen. Nu had ik even een vraagje er over, want het is me wat onduidelijk. Deze kaart is uiteindelijk gestopt qua productie en het is nu overgegaan op de videokaarten van nvidia zelf. Echter vraag ik mij dus af: Is deze Ageia net zo toereikend als het physx-gedeelte op nvidia-videokaarten? of krijg je nu al dat nieuwe games met physx alleen werken op de nvidia-kaart-physx in plaats van de dedicated Ageia kaart?

Ik heb namelijk een Ati-kaart waardoor ik soms wat leuke extra's mis. Nu wil ik voor een paar euro best zo'n kaartje, maar ik wil hem zeg maar wel kunnen gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Voor zover mij bekend is er geen support meer voor deze kaartjes, en geen drivers voor Windows 7.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=298568

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 28-08-2010 17:22 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:41
je kunt ook een oude 8800gt kaart kopen oid, die zijn ook niet zo duur 2e hands

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:50

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Klopt, maar zo'n bakbeest moet wel gaan passen in mijn P5Q Pro, zo'n kaartje bleek de uitkomst, jammer dat die dus eigenlijk dood zijn en het nu compleet over gaat op nvidia kaarten. Hoop dat er op termijn een open oplossing komt, ipv de eyecandy alleen aan Nvidia klanten te tonen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Een 8800gt past makkelijk op je mobo, er zijn tevens hacks waarmee je een nvidia kaart als physx kaart kunt gebruiken en een ati als main-kaart. (iets met een oude nv driver zonder ati+nvidia physx lock)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:29:
Een 8800gt past makkelijk op je mobo, er zijn tevens hacks waarmee je een nvidia kaart als physx kaart kunt gebruiken en een ati als main-kaart. (iets met een oude nv driver zonder ati+nvidia physx lock)
Oude nV driver hoeft niet meer ;) Mocht je dit plan nog willen gaan doorzetten kun je me een dm sturen en zal ik even helpen met het opzetten met de nieuwe nV drivers, als je wilt :)
Pagina: 1