[Ubuntu] Wireless connecten zonder succes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Heb even weer een extra pc'tje ter beschikking en dacht leuk, gooi ubuntu er even op. Kijken hoe 10.04 draait tegenwoordig. Heb alleen geen wired conns meer ter beschikking, wel een wireless USB stickie (Belkin N Wireless).

Ding erin gestoken, en vind standaard maar 1 wireless netwerk in de omgeving. Ter vergelijking, in windows is het aantal netwerken in de omgeving ergens tussen de 30 a 40. Er lijkt nogal wat niet weergeven te worden?

Hidden network dan mss? Waarom.... al sla je me dood... maar wat ubuntu wilt denk ik maar? :p

Vul ik daar echter de naam van mijn netwerk in, als security WPA/WPA2 Personal en mijn wireless key dan blijft het zeggen authentication required. Key is goed, de security type is goed.... Wat is het probleem :p. Iemand hier met meer ervaring met ubuntu die me kan helpen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
Wat staat er in /var/log/messages of /var/log/syslog? heb je drivers geïnstalleerd? Zijn er restricted drivers beschikbaar? Wat zegt iwconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
var/log/messages: http://pastehtml.com/view/1atagnr.html
var/log/syslog: http://pastehtml.com/view/1atah7h.html

Veel van de inhoud is voor mij abakadabra, speel eens in de paar jaar wat met linux om te kijken of het eindelijk al een degelijk bruikbaar alternatief is maar daarnaast ben ik echt een doorgewinterde windows gebruiker.

Voor wireless drivers was ik op wat ubuntu help sites tegengekomen het volgende te kijken of het reeds geinstalleerd was:
psychodude@psychodude-ubuntu:~$ sudo apt-get install wireless-tools
[sudo] password for psychodude:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
wireless-tools is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Stond er al op. Het is verder echt volledig out of the box aangezien de belkin drivers enkel voor windows beschikbaar zijn.

iwconfig zegt:
psychodude@psychodude-ubuntu:~$ iwconfig
lo no wireless extensions.

eth0 no wireless extensions.

wlan0 IEEE 802.11bgn ESSID:"SX551E2C929"
Mode:Managed Frequency:2.462 GHz Access Point: Not-Associated
Tx-Power=6 dBm
Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off
Power Management:on
SX551E2C929 is het enige wireless netwerk in de omgeving wat het standaard vind, en heeft het op auto gezet, zal daarom wel daar staan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Je zegt in je ts dat windows 30 a 40 netwerken vindt (wat veel overigens, lijkt wel een snoepwinkel). Is dat met dezelfde Belkin stick of met een ander wireless apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mar2zz schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:01:
Je zegt in je ts dat windows 30 a 40 netwerken vindt (wat veel overigens, lijkt wel een snoepwinkel). Is dat met dezelfde Belkin stick of met een ander wireless apparaat?
Dat is met hetzelfde Belkin stickie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
wat staat er in /etc/network/interfaces

btw ik had laatst ook een uur of 2 zitten prutsen op mijn mediacenter om draadloos aan de praat te krijgen, lukte maar niet frustratie alom. omdat ik dat ding remote via ssh beheer had ik de kabel erin laten zitten. en als je dus kabel in de lanpoort laat zitten dan geeft ie daar de voorkeur aan, boven wireless. uren geprutst voor nothing, bleek al direct vanaf eerste setup te werken want kabel eruit, reboot en hoppa connect...

[ Voor 84% gewijzigd door Mar2zz op 29-08-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
Zoek je je pasted syslog file maar is op wlan0 daar kan je zien wat er precies gebeurd.. Wat ik zelf altijd doe om te debuggen als iets niet werkt is een terminal te openen ->
tail -f /var/log/syslog

en dan de handeling uitvoeren die ik probeer. Er wordt wel verwezen naar een link op launchpad misschien staat daar wat nuttigs.

Ik kan zo 1,2,3 ook niet zien wat er precies mis gaat met het vinden van alle netwerken maar misschien een simpele vraag:

Heb je al is een tijdje gewacht? Het viel mij laatst op dat als er veel netwerken in de buurt zijn ik een tijd moest wachten tot dat de network manager deze allemaal gezien en ook getoond had, hier mee bedoel ik dus -> boot je pc (zonder ethernet kabel erin) klik op het wifi icoon'tje en wacht hierna even een minuutje, klik daarna nog is op het icoontje is de lijst dan wel langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Heb je wel ndiswrapper, ndis-gtk etc geinstalleerd? Daarmee de windows drivers installeren en dan werkt het gewoon normaal gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mar2zz schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:33:
wat staat er in /etc/network/interfaces

btw ik had laatst ook een uur of 2 zitten prutsen op mijn mediacenter om draadloos aan de praat te krijgen, lukte maar niet frustratie alom. omdat ik dat ding remote via ssh beheer had ik de kabel erin laten zitten. en als je dus kabel in de lanpoort laat zitten dan geeft ie daar de voorkeur aan, boven wireless. uren geprutst voor nothing, bleek al direct vanaf eerste setup te werken want kabel eruit, reboot en hoppa connect...
In interfaces staat het volgende:
auto lo
iface lo inet loopback
Er zit verder geen LAN kabel in, beschikbare portjes zijn vrij aardig in gebruik daarvoor op de router dus wireless was de enige optie. Voorkeur voor LAN kan het dus iig niet zijn :p.
ex87 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:29:
Zoek je je pasted syslog file maar is op wlan0 daar kan je zien wat er precies gebeurd.. Wat ik zelf altijd doe om te debuggen als iets niet werkt is een terminal te openen ->
tail -f /var/log/syslog

en dan de handeling uitvoeren die ik probeer. Er wordt wel verwezen naar een link op launchpad misschien staat daar wat nuttigs.

Ik kan zo 1,2,3 ook niet zien wat er precies mis gaat met het vinden van alle netwerken maar misschien een simpele vraag:

Heb je al is een tijdje gewacht? Het viel mij laatst op dat als er veel netwerken in de buurt zijn ik een tijd moest wachten tot dat de network manager deze allemaal gezien en ook getoond had, hier mee bedoel ik dus -> boot je pc (zonder ethernet kabel erin) klik op het wifi icoon'tje en wacht hierna even een minuutje, klik daarna nog is op het icoontje is de lijst dan wel langer?
Wachten maakt verder niet uit, het blijft er altijd maar bij 1 welk gezien wordt in Ubuntu.
Paultje3181 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:00:
Heb je wel ndiswrapper, ndis-gtk etc geinstalleerd? Daarmee de windows drivers installeren en dan werkt het gewoon normaal gesproken...
Zal wel wat googlen op die dingen xD, zegt me allemaal niks dus is niet iets wat voorbij is gekomen.

Ok, die 2 dingen geinstalleerd. De win XP drivers na verschillende andere win versies te pakken weten te krijgen. Staat nu in het lijstje, hardware present: yes.

Verder.... nog steeds hetzelfde verhaal. Reboot geprobeerd, maakte geen verschil. Blijft vooralsnog geen verbinding krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door psychodude op 29-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Ik lees in je messages de volgende melding wat met je stick te maken heeft:
"rt2800usb 1-3:1.0: firmware: requesting rt2870.bin"
Als ik hier op google, zie je ook mensen die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:31
Doe eens

lsmod | grep rt

Je kan ff kijken of er meerdere ralink drivers geladen worden, ondersteuning in de kernel is vrij goed...

https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=93966

Dezde post kan je op weg helpen..
Pagina: 1