Ik heb een probleem bij het uitlezen van tags (voor een tagcloud) uit een tweedimensionale array.
Ik gebruik daarvoor een foreach:
Wat er dus zou moeten gebeuren: als de key van de subarray(?) gelijks is aan "tags" dan wordt de $subkey weergeven (in werkelijkheid gebeurt er wat anders, maar dat is niet relevant). Echter werkt mijn compare niet, $subkey wordt namelijk altijd weergeven, ongeacht of deze gelijk is aan "tags" of niet.
Dit is hoe (een deel van) mijn structuur eruit ziet met print_r:
En dit is de output:
Waarom werkt het niet
Ik ben al heel lang bezig om te dit proberen te fixen, maar niks helpt
Ik gebruik daarvoor een foreach:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| foreach ($aTags as $key => $value) { foreach ($value as $subkey => $subvalue) { if ($subkey == "tags") { echo $subkey; } } } |
Wat er dus zou moeten gebeuren: als de key van de subarray(?) gelijks is aan "tags" dan wordt de $subkey weergeven (in werkelijkheid gebeurt er wat anders, maar dat is niet relevant). Echter werkt mijn compare niet, $subkey wordt namelijk altijd weergeven, ongeacht of deze gelijk is aan "tags" of niet.
Dit is hoe (een deel van) mijn structuur eruit ziet met print_r:
code:
1
2
3
4
5
| [1] => Array ( [tags] => biography, rotterdam, study, interested, guitar, university, hobbies, about, [0] => biography, rotterdam, study, interested, guitar, university, hobbies, about, ) |
En dit is de output:
code:
1
| tags0tags0tags0tags0tags0tags0Array |
Waarom werkt het niet