[WIN7] Administrator rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldTechie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:25
Het zal ongetwijfeld gebeurd zijn na het installeren van het een of ander, maar het viel pas op nadat ik weer een spyware scan draaide en niet gerechtigd was om de bedreigingen te verwijderen. Ik zou dat als administrator moeten draaien.

Begrijp ik niet, want er is maar 1 gebruiker op deze pc vanaf het begin, niets aan gebruikersprofiel veranderd door mij en als ik de eigenschappen bekijk, sta ik er toch echt in als administrator.

Wat verder kijkend (weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar meld het omdat het ook anders is) zie ik ook dat o.a.de folder 'Documents & Setting' (is eigenlijk koppeling natuurlijk) een blauw pijltje aan het icoontje togevoegd heeft gekregen en als ik erop klik mij meldt dat het niet toegankelijk is. (als ik in de systeemmap 'Bibliotheken' op mijn documenten klik, kan ik er wel in.)

Wie weet hoe het komt dat als ik Spybot - Search & Destroy draai ik niet langer gerechtigd ben om de bedreigingen te verwijderen, terwijl ik dat eerder altijd wel kon.

Ter info, ik draai op 64bit en heb de W7Ultimate editie. Ik heb ook Avast virusscanner draaien vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onder Windows 7 heb je standaard geen admin rechten. En gelukkig maar, want die heb je doorgaans niet nodig!

Maar klik eens met rechts op een programma. Dan zie je in het contextmenu "Uitvoeren als administrator" staan. Dat zal Spybot dan wel nodig hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldTechie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:25