Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

microsoft acces synchroniseren dmv csv met phpmyadmin

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Hallo,

Nou de titel verklaart mijn probleem denk ik al grotendeels. Ik heb een tabel met leerlingen in mijn acces database. Nu wil ik die elke dag updaten naar mijn mysql server.

Ik exporteer de database nu naar een csv file en importeer deze in phpmyadmin. Het probleem is dat alles er dan dubbel in komt te staan (behalve de nieuwe records). Als ik nu het vinkje in of uit zet in phpmyadmin van: ignore duplicate rows het maakt niets uit.

Dus de oplossing die ik tijdelijk gebruik is eerst de database legen en dan pas de csv file uploaden. Helaas is dat geen praktische workaround aangezien ik in dezelfde tabel ook andere gegevens wil opslaan (zoals wanneer de leerling voor het eerst is ingepland via mijn online agenda systeem)

Wat ik dus moet hebben dat hij alleen de nieuwe records er bij inzet en de oude met rust laat. Iemand suggesties? of weet iemand wat ik verkeerd doe?

Mocht dit niet kunnen met deze functies dan had ik zelf ook een andere oplossing bedacht maar aangezien die veel tijd vergt, probeer ik het liever anders. Maar het idee was om een php uploader te maken die dan de csv importeert en dan record voor record bekijkt als hij er al instaat.

Ik hoor graag van jullie.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Tabel eerst leeg gooien? En daarna pas importeren?
En anders een scriptje schrijven wat iets slimmer is met de import. Door bv eerst te kijken of het huidige record niet bestaat -> Dan importeren.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je dubbele records in mag voeren heb je blijkbaar geen (juiste) indexes gezet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ja inderdaad, indexes niet goed gezet. Ik had het wel gedaan maar de verkeerde aangeklikt. Ze leken nogal op elkaar.