Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
In Firefox heb ik Nod32 zo ingesteld dat ie automatisch bestandjes scant zodra ze zijn gedownload. Dit doe ik met ECLS.exe met de volgende 'arguments':
%1 /adware /unsafe /unwanted /adv-heur /heur /no-boots

Dat werkt prima. Maar als ik meerdere bestanden tegelijk download dan schiet iedere keer het commandline venster van ECLS.exe even naar de voorgrond terwijl ie de boel scant, en das best vervelend omdat ik daardoor steeds de focus verlies van andere vensters.

Hoe zorg ik ervoor dat ECLS.exe geminimaliseerd start en scant? Er is helaas geen officiele minimize argument beschikbaar, zoals /min of /minimize ofzo

Is er nog een andere creatieve manier voor handen om dit op te lossen?
Tenks!

edit: ik dacht ff dat ik m had gevonden met '/no-log-console' .. maar das m ooknie

YoG wijzigde deze reactie 28-08-2010 11:49 (5%)

spek pc, spek hifi, last.fm

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Je kan met START.EXE gewoon een applicatie minimized starten. Dan kom je er vast wel uit ;)

Piaggio New Fly (2014) (Midnight Blue) te koop
Eyyyy macarena !! \o/

Bedankt! Met Start.exe zal het wel gaan moeten lukken.. maar ik kom er zelf nog niet uit.. ik gebruik nu een batch-file met de volgende command

start /min /low "z:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ecls.exe /adware /unsafe /unwanted /adv-heur /heur /no-boots"

Maar het console blíjft naar voren komen
De /b parameter werkt ook niet.. :? Dan krijg ik dit als output
Z:\foobar2000>start /b /low "z:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ecls.exe /adware /unsafe /unwanted /adv-heur /heur /no-boots"
Microsoft Windows [Version 5.2.3790]
(C) Copyright 1985-2003 Microsoft Corp.

maareh..?
B           Start application without creating a new window. The
            application has ^C handling ignored. Unless the application
            enables ^C processing, ^Break is the only way to interrupt
            the application

YoG wijzigde deze reactie 28-08-2010 12:16 (17%)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Volgens mij ben je je variabele vergeten. Ik zie namelijk nergens die %1 (wat het gedownloade bestand is) terug komen in je voorbeelden..

Eyyyy macarena !! \o/

quote:
RaZ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:58:
Volgens mij ben je je variabele vergeten. Ik zie namelijk nergens die %1 (wat het gedownloade bestand is) terug komen in je voorbeelden..
De %1 heb ik al in Firefox ingesteld, die staat daar prima en das niet het euvel

Ik denk dat Start.exe toch niet de oplossing is.. aangezien het z'n eigen leven leid wbt. arguments

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Als Firefox je Batch aanroept, en het batch bestand doet vervolgens niets met die parameter - zoals je het nu hebt - zal er nooit gescanned worden nee.

Die %1 heb je simpelweg nodig in je aanroep van ecls, in de start.exe regel, en dat doe je nu niet..

Eyyyy macarena !! \o/

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:30
Waarom heb je daar een script voor als ik vragen mag? De Web-Access protection scant files sowieso als je ze download.
quote:
RaZ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:15:
Als Firefox je Batch aanroept, en het batch bestand doet vervolgens niets met die parameter - zoals je het nu hebt - zal er nooit gescanned worden nee.

Die %1 heb je simpelweg nodig in je aanroep van ecls, in de start.exe regel, en dat doe je nu niet..
Er wordt gescanned via een add-on van Firefox.. ik heb al wat uitgeprobeerd met de %1 in de batch-file maar dan blijf ik hetzelfde resultaat krijgen.. de add-on werkt denk ik niet goed met Start.exe of Ecls.exe.. het is een wisselwerking van drie verschillende programmas incl. add-on.. is een beetje teveel van het goeie denk ik
quote:
Slurpgeit schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:18:
Waarom heb je daar een script voor als ik vragen mag? De Web-Access protection scant files sowieso als je ze download.
Ik heb dat liever uitstaan.. net zoals de realtime AVscanner.. dat trekt teveel aan mn systeem

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:30
Dus je zet een feature uit, en vervolgens ga je het handmatig namaken met een script? Nee oké 8)7
quote:
Slurpgeit schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:34:
Dus je zet een feature uit, en vervolgens ga je het handmatig namaken met een script? Nee oké 8)7
Die Web Access Protection feature scant -lijkt mij- alles wat je tegenkomt op internet..dat vind ik overkill. het gaat me alleen om een incidenteel bestandje dat ik af en toe zelf handmatig download

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True