Ik heb hier een laptop van kennissen, er was me gevraagd om te kijken waarom het internet het niet deed.
Ik zal omschrijven wat er allemaal aan de hand is met deze laptop.
Als je de laptop opstart (Het is een Sony VAIO) dan kom je gewoon in windows Vista terrecht.
Zodra je de LAN aansluit of WLAN aanzet dan geeft windows een kritische fout en start hij na 1 minuut op.
Wel vreemd is dat ik in die ene minuut dus wel internet heb zo heb ik wat progjes kunnen updaten.
Wat me ook opviel was dat er een progje met de naam antimaleware doctor opstarte die van alles wilde.
Dit bleek later na het toevoegen van Malwarebytes Anti Malware, een trojan te zijn en na verder te hebben gescand bleek de laptop vol met virussen te zitten.
Gebruiker is een 15 jarig schoolgaand meisje wat niks weet van virussen en computers, maar wel Limewire gebruikt
, dus wat dat betreft niet vreemd wat er aan de hand is
Zou mijn internet probleem nog met een virus te maken hebben? Als de laptop nu opstart lijkt hij geen kuren meer te vertonen totdat ik internet wil aanzetten.
Heb al geprobeerd de adapters te verwijderen maar dat haalde niks uit.
Moet ik nu al meteen windows opnieuw installeren of zijn er andere oplossingen?
Melding die windows geeft voor het afsluiten:
Services en controllertoepassingen werkt niet meer en is gesloten.
Ik zal omschrijven wat er allemaal aan de hand is met deze laptop.
Als je de laptop opstart (Het is een Sony VAIO) dan kom je gewoon in windows Vista terrecht.
Zodra je de LAN aansluit of WLAN aanzet dan geeft windows een kritische fout en start hij na 1 minuut op.
Wel vreemd is dat ik in die ene minuut dus wel internet heb zo heb ik wat progjes kunnen updaten.
Wat me ook opviel was dat er een progje met de naam antimaleware doctor opstarte die van alles wilde.
Dit bleek later na het toevoegen van Malwarebytes Anti Malware, een trojan te zijn en na verder te hebben gescand bleek de laptop vol met virussen te zitten.
Gebruiker is een 15 jarig schoolgaand meisje wat niks weet van virussen en computers, maar wel Limewire gebruikt
Zou mijn internet probleem nog met een virus te maken hebben? Als de laptop nu opstart lijkt hij geen kuren meer te vertonen totdat ik internet wil aanzetten.
Heb al geprobeerd de adapters te verwijderen maar dat haalde niks uit.
Moet ik nu al meteen windows opnieuw installeren of zijn er andere oplossingen?
Melding die windows geeft voor het afsluiten:
Services en controllertoepassingen werkt niet meer en is gesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door DeMuts op 28-08-2010 09:24 ]