Toon posts:

Meerdere interfaces bundelen tbv capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieven mensen van het goeden leven.

Ik las zojuist een .NET plan en wel de geciteerde alinea:

"Elke nieuwe server die we aanschaffen heeft tegenwoordig vier netwerkpoorten en een management-interface. Daarmee willen we onze hardware graag zo aansluiten dat de netwerkperformance en de beschikbaarheid optimaal zijn en blijven. Dat betekent onder meer dat elke server drie poorten op onze primaire switches in beslag moet kunnen nemen, terwijl er ook een verbinding met de backupswitches moet zijn. Zo is er per server vrijwel altijd drie gigabit aan bandbreedte beschikbaar, wat vooral nuttig is voor grote transfers zoals het maken van backups, terwijl er nog steeds een gigabitlijntje ligt voor als een primaire switch onverhoopt het leven laat."

Is de verbonden server zo ingesteld dat het automatisch het verkeer routeert over de backswitch bij geen connectiviteit op de andere drie interfaces? Neem aan dat dit geregeld is op de server zelf en niet aan de switch? Merk duidelijk dat mijn kennis hierin te kort schiet. Ik heb honger naar google voer! Waarop kan ik specifiek googlen lieve mensen? :+

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Bij de intel netwerkkaart die ik heb kan je gewoon failover configureren en als je switch het ondersteunt Link aggregation. Verder kan er bij praktisch elk virtualisatie pakket ook het nodige aan failover worden ingesteld. Bij VMware heb je bijvoorbeeld een zgn. HA netwerk, een eis aan een HA netwerk is dat er 2 switches aanwezig zijn.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Googlen waarschijnlijk op failover inderdaad en dat kan je inderdaad dan toepassen op meerdere niveau's afhankelijk van de gebruikte software en hardware. Het namelijk bijvoorbeeld in een aantal gevallen ingesteld worden in de driver van de netwerkkaart maar inderdaad voor virtualisatie bijvoorbeeld kan het ook in de software worden ingesteld.

Zoals ik het daar lees bedoelen ze daar inderdaad gewoon failover wat door de server zelf geregeld wordt zodra hij de connectiviteit verlies met de primaire switch.