Schone installatie HP Pavilion DM3-1030

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een HP Pavilion DM3-1030 gekocht, fantastische laptop overigens :)
Maar nu zit ik met een 'klein' probleem... Het liefste zet ik bij een nieuwe pc een schone installatie erop. Nu is het zo dat HP het wel heel erg bont maakt met voorgeïnstalleerde software en andere ongein, dus wil ik graag mijn laptop formateren. Maarr... Bij deze laptop zit geen DVD van Windows 7 Home Premium, alleen een recovery partitie op de HDD. Maar het lijkt mij vrij logisch dat alle rommel er weer opstaat na een recovery van HP..

Is het mogelijk om een versie van Windows 7 te downloaden, en vervolgens de legale key gebruiken die onderop de laptop geplakt zit? Of moet ik bij HP zijn voor een 'schone' versie van Windows 7?
Zodat alles netjes legaal blijft zonder de rommel van HP...

[ Voor 3% gewijzigd door fterheide op 28-08-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De sleutel onderop de laptop werkt niet altijd bij een gedownloade versie. Althans, de Vista sleutel werkte niet met een OEM vista home premium dvd die ik van het internet had gedownload. Wat ik toen deed was de oem licentie welke in windows al geïnstalleerd is backupen mbv ABR-Tool (gratis en gewoon legaal). Toen een schone OEM dvd gedownload en na updates en drivers geïnstalleerd te hebben weer die backup-restore tool gedraaid.
Bij mij verschilde de sleutel onderop de laptop dus met de in het systeem ingestelde sleutel. Moet je dus even op letten.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Hoi

Ik heb dezelfde laptop DM3 2010ED en had hetzelfde probleem

OEM W7 X64 gedownload key ingevoerd. Het online activeren werkt dan niet maar via het telefoonsysteem wordt gevraagd op hoeveel laptops de W7 versie staat. Als je dan 1 selecteert krijg je een activatiecode en dat werkt 100%

succes

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik heb via mijn studie Windows 7 gedownload, was toch de makkelijkste oplossing 8) (geactiveerd en legaal)