Computer voor ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 20:04
Hallo,

Naar wat moeilijkheden met de computer van mijn ouders, zie http://gathering.tweakers...46///windows%2Cxp%2Ctraag. Dacht ik dat de problemen voorbij waren. Helaas hoorde ik vandaag dat het nog steeds niet goed gaat. Met name vlak na het opstarten is hij ernstig traag. Ik zou persoonlijk niet weten wat ik verder kan doen en ik geloof dat ze eigenlijk wel wat nieuws willen.
Nou ben ik hier wat over na aan het denken en kwam tot het volgende:
-Het moet een compleet systeem zijn, ik heb geen zin om iets in elkaar te zetten voor mijn ouders;
-Hoe stiller de pc is hoe beter;
-Hij wordt alleen gebruikt voor internetten en tekstverwerken;

Kunnen jullie mij hierbij advies geven?

Alvast bedankt,

Anman

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als ze echt alleen internetten en tekstverwerken kan je natuurlijk ook zo'n atom kastje kopen. Die kan je nog achter je scherm verstoppen ook. Of als het budget het toelaat een mac mini, klein maar een stuk krachtiger dan die atom's, wel ook weer stil!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:43
Ik heb voor zowel een klant (ben freelance ICT consultant) als voor mijn moeder een Acer Veriton x480G gekocht. Redelijk snel door de dualcore en het snelle geheugen, en ook nog eens aardig stil. Ook een lekker klein ding. Kostte 350 euro bij Zercom, en heb er nog geen klachten over gehoord. Beiden werden geleverd met Vista, en een XP downgrade, maar ik heb het vervangen door Windows 7, wat als een zonnetje draait.

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Gebruik ubuntu: geen virussen en altijd snel. Veel problemen worden veroorzaakt door windows, jammer want zo gooien veel mensen hun hardware weg.

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 20:04
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn ouders zijn gewend aan windows xp. De overstap naar windows 7 is onoverkomelijk, maar dat zal wel goed komen. Ubuntu is toch wel aardig anders dan windows en bovendien heb ik daar zelf ook minder ervaring mee wat hulp op afstand bemoeilijkt.
Zo'n pc met een klein kastje, atom, is misschien wel geschikt. Wat zijn daar de aanraders?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Aanschaftopics zijn in strijd met het beleid. Voor advies kun je terecht in [BBG aanschaf] Basissysteem juli-augustus 2010
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.