Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 18:53
Beste mensen,

De slaapstand van mij nieuwe pc werkt niet. Als ik de slaapstand activeer wordt het beeld zwart en is er geen ingangssignaal. Vervolgens geeft de PC een geluid alsof deze eventjes wordt uitgeschakeld waarbij tegelijkertijd de fans blijven draaien (heb de scythe kaze server 5.25 inch). Daarna komt het bureaublad direct weer tevoorschijn alsof de pc onmiddelijk weer uit de slaapstand komt.

Ik heb een ASRock x58 Extreme3 mobo. Kan ook nergens in de bios en op internet vinden waar ik slaapstand op het mobo kan aanzetten. In windows is de slaapstand wel ingeschakeld.

Kan iemand mij wellicht helpen bji het oplossen van dit probleem?

Bij voorbaat dank :)

Het betreft overigens windows 7 64 bit.

[ Voor 41% gewijzigd door IngamerX op 27-08-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
volgens mijn glazen bol werk je met windows vista, en doet je slaapstand het niet omdat je die niet goed hebt ingesteld in het energie beheer van windows.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Sorry helemaal vergeten de windows versie erbij te zetten.

De slaapfunctie staat al ingeschakeld bij energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Dit is juist een functie van Windows 7, een soort stand-by die niet helemaal geladen hoeft te worden. Het kan zijn dat de functie niet lekker werkt.

Probeer de hybride slaapstand eens uit te zetten als deze aanstaat, en mocht deze uitstaan, zet hem dan aan.
Configuratiescherm > Energiebeheer > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Slaapstand > Hybride slaapstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ik ben in de Bios ACPI nagegaan, en kan helaas niet s1, s2 of s3 selecteren.

Hybride uitgezet, ontwaken uit USB uitgezet, ontwaken uit ps/2 uitgezet, ontwaken lan chip uitgezet.

Als ik op slaapmodus druk gaan de beeldschermen uit, de power knop gaat knipperen, maar de cpu fan blijft draaien.

Als ik vervolgens weer op de powerknop druk, dan komt de pc weer uit slaapmodus en doen de beeldschermen het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door IngamerX op 27-08-2010 22:03 ]