Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enveloppen printen met een laserprinte.

Pagina: 1
Acties:

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Beste,

Ik zit met een probleem. Nou ja, geen echt probleem, maar een frustrerend iets.
Ik ben in het bezit van een Kyocera fs1300D.
Deze printer voldeed tot op de dag van vandaag aan al mijn wensen. Echter moest ik vandaag wat poststukken versturen, en wilde netjes de adressen en een logootje printen op de enveloppen.
Niks mis mee zou je denken. Mooi wel!

Of ik de enveloppen nu via de papierlade print, of via de handmatige invoer, de enveloppen kreukelen helemaal op.
Zijn er speciale enveloppen voor? Ik kan me herinneren dat ik wel eens heb gezien dat enveloppen door een laserprinter werden voorzien van dergelijke info.

Wie helpt me op weg?
Nogmaals, het is geen brandende vraag, maar ik zou het erg prettig vinden wanneer ik een mooie rechte envelop uit de printer kreeg. ( inclusief het geen wat ik er op wil hebben staan )

Alvast bedankt voor het meedenken, en een fijn weekend gewenst :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Euh, wat heb je al gevonden?

Ik neem aan dat de vijftig-voor-en-euro-enveloppen niet helemaal bestand zijn tegen een temperatuur van een paar honderd graden...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lifeguard
CodeCaster schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:17:
Euh, wat heb je al gevonden?

Ik neem aan dat de vijftig-voor-en-euro-enveloppen niet helemaal bestand zijn tegen een temperatuur van een paar honderd graden...
Zo jammer zulke posts.
Ik heb wel degelijk gezocht, alleen kwam er niet uit. Mijn mening was dan ook dat een forum bedoeld was om daar ervaringen van mensen te vragen. Kon zijn dat er hier mensen waren die er bijvoorbeeld ervaring mee hadden.
Ik gebruik ook geen 50 voor een euro enveloppen. Ik gebruik Atlanta C5 enveloppen. Duur waren ze niet, maar ook niet goedkoop. Weet de prijs niet maar lijkt me ook niet relevant aan mijn vraag.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

lifeguard schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Zo jammer zulke posts.
Ik heb wel degelijk gezocht, alleen kwam er niet uit. Mijn mening was dan ook dat een forum bedoeld was om daar ervaringen van mensen te vragen. Kon zijn dat er hier mensen waren die er bijvoorbeeld ervaring mee hadden.
Het is de bedoeling dat je zelf ook aangeeft waar je op hebt gezogd en wat je hebt gevonden, zie de faq :)
Ik gebruik ook geen 50 voor een euro enveloppen. Ik gebruik Atlanta C5 enveloppen. Duur waren ze niet, maar ook niet goedkoop. Weet de prijs niet maar lijkt me ook niet relevant aan mijn vraag.
Die van Atlanta zijn gewoon goed. Ik gebruik in mijn laserprinter gewoon de A4 bak en pa de breedte aan. Geen probleem met mijn HP CLJ 3550n. Heb ook een handmatige lade trouwens.

LinkedIn WoT Cash Converter

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Lang niet iedere printer is geschikt om enveloppen te printen... of bijvoorbeeld alleen vanuit een specifieke lade. Ik zou zeggen: check de website van de fabrikant en de handleiding, daar staan 100% zeker specificaties over wat je wel en niet met de printer kan. Ook belangrijk is checken of het materiaal ervoor geschikt is, veel soorten enveloppen mag je niet eens door een (bepaalde) laserprinter halen omdat bijvoorbeeld de lijm van de sluitstrip daar niet tegen kan.

Maar goed, wat PcDealer ook al aan probeert te geven, het forum is niet voor hapklare oplossingen, je moet eerst duidelijk aangeven wat je zelf al uitgezocht en geprobeerd hebt. Dan is het voor de personen die willen helpen ook 'makkelijker/duidelijker' en wordt het geen herhaling van dingen die je misschien al geprobeerd hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 28-08-2010 12:57 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hoe steek je de enveloppen erin? In de breedte gaat het (zeker met kleine evenloppen) zeker mis.
Ik zou de enveloppen er in de lengte insteken en enveloppen niet kleiner nemen dan DL of C5. Groter mag natuurlijk altijd.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Zit er kunststof verwerkt in die enveloppen, of kan het zijn dat er door de hitte iets met de lijmlaag gebeurt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• lifeguard
Mensen,

Ik ben denk ik te voorbarig geweest met mijn probleem. ( of domme fout ).
Het probleem is waarschijnlijk dat ik zelfklevende enveloppen heb gebruikt.

Ik heb een doos enveloppen besteld welke niet zelfklevend zijn, en die gaan er perfect doorheen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

lifeguard schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:26:
Het probleem is waarschijnlijk dat ik zelfklevende enveloppen heb gebruikt.
Ja, jammer hè, een post waarin ik vraag welke enveloppen je hebt gebruikt.

Maar mooi dat het is opgelost :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:24
Haha, zelfklevend :).

Ik heb nog wel een ervaring toe te voegen, ik heb ook al eens enveloppen geprint. Dat weren wel el-cheapo's (hema) dit ik door mij Brother HL-1850 heb gehaald (handinvoerlade). Ze kreukten wel iets dun papier) en ze werden lichtjes dichtgeplakt. Dat wel wel weer op een fatsoenlijke manier te openen, maar bij veel enveloppen is dat een redelijk gepruts.
Pagina: 1