CSS Probleempje met DIV's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben vrijwilliger bij een stichting welke met kinderen werkt. Nu zijn we bezig met een nieuwe website. Dit gaat opzich allemaal prima, alleen nu heb ik een probleempje met de uitlijning van de diverse div's.

Op lange pagina's loopt de tekst onder aan de pagina door, zonder achtergrond.
Weet iemand hoe dit veroorzaakt wordt, of hoe we dit kunnen verhelpen?

Afbeeldingslocatie: http://media07.nl/Knipsel.png

http://www.jongnederlanderp.nl/nieuwesite/overjn.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
Je hebt er een height op gezet.
Dus of die weghalen of overflow op hidden of scroll zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Bedankt, het tekstblok past nu mooi mee aan aan de tekst, echter geldt dit niet voor het blok aan de rechterkant.

Als ik daar de heigth weghaal loopt het blok helemaal terug naar boven, en ook die overflow werkt daar niet.
Ik wil die eigenlijk door laten lopen tot de onderkant van het tekstblok?

Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet om wat voor type site het draait en in hoeverre je bekend ben met de eventuele programmatuur en/of CSS. Je zou kunnen proberen zij gedeelte in de "hoofd" div te laden (die die je nu hebt aangepast) en een height van 100% mee geven. Maar het klinkt alsof ook hier iets van een menu in zit.

Hierbij kan het dus ook zijn dat je andere containers ed. moet aanpassen. Hoe dan ook zou ik als ik jou was eerst naar wat tutorials zoeken op het internet alvorens je zelf te veel in de huidige website te verplaatst en het een en ander uittesten om te zien hoe div's zich "gedragen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik weet niet of het inmiddels goed werkt. Het blok aan de rechterkant (tekstblok?) schaalt momenteel mee in hoogte. Bedoel je niet het blok aan de linkerkant (agenda)?

Om het grijze vlak hieronder door te laten lopen moet je de div's <div class="leftcontent"> en <div class="maincontent"> in een wrapper plaatsen (bijvoorbeeld <div class="contentwrapper">). Deze geef je de grijze achtergrondkleur, een overflow:auto en een width:100%; Volgens mij moet het dan goed gaan.

You cannot not communicate