Van het numerieke toetsenbord de punt in een comma verandere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een uitdaging die me al wat hoofdbrekens en Internet/MSDN zoeken heeft gekost. Voor een specifieke applicatie willen de data entry dames en heren het liefst gebruik maken van het numerieke toetstenbord. Daar zijn ze dan ook heel bedreven in.

Bij het gebruik van het decimale scheidingsteken op het numerieke deel van het toetsenbord (US international) is het resultaat een punt. En dat zou een comma moeten zijn.

Ik heb wel "oplossingen" gevonden waarbij een comma geproduceerd kan worden maar die gelden dan voor de hele Windows installatie en niet alleen voor _die_ applicatie.

In het kort: Als DE applicatie de focus heeft dan zou het decimale scheidingsteken op het numerieke deel van het toetsenbord een comma moeten produceren. Als een andere applicatie de focus heeft dan een punt.

Ik heb al zitten prutsen met functies als SetWindowsHookEx maar ik heb het gevoel dat ik niet op het goede spoor zit. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ga eens bij de Landinstellingen kijken, onder Standaarden en notaties. Uit ervaring weet ik dat Excel hierdoor de punt op het numerieke toetsenbord anders noteerd als je Nederlands (Nederland) in Engels (Verenigde Staten) veranderd. Of je past je eigen land aan...

Edit:
Het geld inderdaad voor heel Windows. Daar is geen keuze in... of het programma had zelf beter moeten worden geschreven.

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy_NL op 28-08-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het hangt van de applicatie vanaf. In programma's als Excel is dat te specifiëren specifiek voor de applicatie zelf. Als het een custom app is dien je zelf de optie te voorzien.

Belgische gebruikers, zoals mezelf, hebben overigens de opties Belgian (Comma) en Belgian (Period). Maar dat is meteen voor de hele Windows natuurlijk.