Verwijderd

Topicstarter
HI TWKR's

Sinds een paar dagen spaced mijn computer hem helemaal, qua vastlopers, en af en toe een bsod,
Vriend van me zei dat ik als oplossing hiervoor een bios update moest gaan doen, maar ik heb ook gelezen dat dat nogal riskant is voor je moederbord.

Systeem is:
Asus Crosshair II Formula
AMD PII 550 Black edition -> Sinds Kerst '09 dus geupgrade naar PII 955.

Ik weet niet of het noodzakelijk is om een bios update te doen, ik bedoel: kunnen dan mijn vastlopers en bsods (krijg ik vaak gelijk naar opstarten van het bureaublad). opgelost zijn.

Als het goed is heb ik nu de standaard bios nog Phoenix Award Bios versie 1802.

Dus mijn vraag is kunnen mijn vastlopers en bsods verholpen worden met een bios update?

GRTZ RaVeRZ,

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 02:54
Ik zal wel update doen omdat op de site staat dat je bios verzie 2402 nodig hebt.

iRacing Profiel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:12:
Dus mijn vraag is kunnen mijn vastlopers en bsods verholpen worden met een bios update?
Alleen als je met een update een probleem verhelpt dat vanaf het begin bestond. Aangezien je een nieuwe probleem hebt zou ik NIET beginnen met een bios flash, maar met de
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (daar staat wel ergens een BIOS flash tussen, maar dan wel nadat je wat andere opties hebt geprobeerd.)

Als je PC hangt tijdens de flash heb je mogelijk veel grotere problemen.

Kun je software problemen uitsluiten? Een rotter driver pas ook goed bij je problemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zou een beetje vreemd zijn dat je sinds een paar dagen een bios-update nodig zou moeten hebben. Dus nee, een bios-update fixed geen zaken als je Windows bevoorbeeld over de zeik is.

Daarintegen kan een bios-update nooit kwaad (tenzij je de verkeerde bios er in zet). De 1 zweert bij een up2date bios, ik zelf update nooit drivers/firmware, tenzij ik functies mis, onder het motto van: Don't fix what ain't broken.

Begin eens in je eventviewer te kijken wat de problemen zijn. In WOS staat een FAQ waar je ook de BSOD troubleshooter kan vinden.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:17:
Zou een beetje vreemd zijn dat je sinds een paar dagen een bios-update nodig zou moeten hebben. Dus nee, een bios-update fixed geen zaken als je Windows bevoorbeeld over de zeik is.

Daarintegen kan een bios-update nooit kwaad (tenzij je de verkeerde bios er in zet). De 1 zweert bij een up2date bios, ik zelf update nooit drivers/firmware, tenzij ik functies mis, onder het motto van: Don't fix what ain't broken.

Begin eens in je eventviewer te kijken wat de problemen zijn. In WOS staat een FAQ waar je ook de BSOD troubleshooter kan vinden.
Ik heb sinds mn vervanging van mijn CPU al een beetje troubleshooting (heel af en toe bsods gehad of vastlopers maar sinds een paar dagen is dit echt annoying aan het worden:@

En wat Skullboy zei er staat op de site wel dat voor de PII 955 (waar er wel 6 soorten van op staan op Asus site):S
Zie link voor CPU list
http://www.asus.nl/produc...DxaW1Ln3YR9RA2&templete=2

als je de link hebt gecheckt kun je zien dat er een aantal versies zijn waar ik mijn bios naar kan upgraden zal dat dan ook moeten voor optimale ondersteuning, en dus geen failling meer?