• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Er is blijkbaar een gigantisch aanbod aan mediaplayers en ik loop er dan ook helemaal in vast. Nochtans zoek ik niet direct wat ingewikkelds (denk ik).

Wat ik graag zou hebben;
- Mediaplayer die ik aan de tv kan koppelen (via HDMI of gewoon scart maakt niet zo uit)
- Ondersteuning voor ISO dvds, inclusief menu weergave. Bij velen lees ik dat het menu niet wordt afgespeeld, dat vind ik een beperking die ik liever niet heb?
- Interne schijf maakt niet uit, mag, maar moet niet
- Netwerkaansluiting of opnemen of andere zaken allemaal niet nodig, gewoon keurig ISO dvds afspelen zoals het hoort
edit:

- USB poort om een externe harde schijf te koppelen

Van de TViX HD M-6500A weet ik zeker dat deze dat kan (kennis heeft deze), maar deze kost nog 223 euro zonder schijf op MediaCenterShop.be, dus ik vroeg me af of de prijs niet gedrukt kon worden.

In de Carrefour hebben ze momenteel een aanbieding, de Emtec R700 voor 159 euro. Lijkt een compleet apparaat dat zelfs kan opnemen (niet nodig!) maar ik vind niet terug of die ISO bestanden ondersteunt.

Alle tips zijn welkom, budget van ongeveer 150 euro...

Bedankt!

Verwijderd

Rafael schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:51:
- Interne schijf maakt niet uit, mag, maar moet niet
- Netwerkaansluiting [..] niet nodig, gewoon keurig ISO dvds afspelen zoals het hoort
Uhm... Interne schijf hoeft niet, maar netwerkaansluiting hoeft ook niet? Als je beide niet hebt wordt het vrij moeilijk iets af te spelen :o

Heb zelf overigens met plezier een Eminent 7080 staan (zonder harde schijf). Streamt lekker vanaf het netwerk.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 17:55 ]

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb zelf goede ervaringen met de WD TV Live. Sinds de laatste (beta) firmware upgrade zit er ook dvd menu ondersteuning in. Er zit geen interne schijf in, maar via usb kun je alles aansluiten en ook streamen via netwerk werk super.

• Rafael
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:53:
[...]

Uhm... Interne schijf hoeft niet, maar netwerkaansluiting hoeft ook niet? Als je beide niet hebt wordt het vrij moeilijk iets af te spelen :o

Heb zelf overigens met plezier een Eminent 7080 staan (zonder harde schijf). Streamt lekker vanaf het netwerk.
Oeps, ik vergat te zeggen dat een usb aansluiting wel handig zou zijn om mijn externe harde schijf er aan te koppelen... :)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:53:
[...]
Last van de ventilator? In een review was er iemand die kloeg dat het geluid van de ventilator boven de film uitkwam in de zachte momenten...

[ Voor 27% gewijzigd door Rafael op 27-08-2010 18:00 ]

Verwijderd

Rafael schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:59:
[...]

Oeps, ik vergat te zeggen dat een usb aansluiting wel handig zou zijn om mijn externe harde schijf er aan te koppelen... :)
Dat maakt het een stuk makkelijker idd ;) Nou ja, mijn Eminent 7080 kan dat allemaal. Ik heb alleen geen ervaring met andere spelertjes, dus hopelijk voor je komt er nog iets meer input.
Last van de ventilator? In een review was er iemand die kloeg dat het geluid van de ventilator boven de film uitkwam in de zachte momenten...
Volgens mij gaat dat ding harder blazen als het apparaat warmer wordt. Zonder schijf erin heb ik dat probleem niet 8)

Btw... kloeg :? :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 18:03 ]

• Rafael
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:01:
[...]

Dat maakt het een stuk makkelijker idd ;) Nou ja, mijn Eminent 7080 kan dat allemaal. Ik heb alleen geen ervaring met andere spelertjes, dus hopelijk voor je komt er nog iets meer input.
Ook al getest met dvd menus? :+
Verleden tijd van 'klagen'.

Verwijderd

Rafael schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:05:
[...]
Ook al getest met dvd menus? :+
Ja, werkt zonder problemen. Er zullen vast menu's zijn waarmee het incidenteel niet werkt, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Verleden tijd van 'klagen'.
Gevonden!
In België komt nog af en toe de sterke vervoeging van klagen voor: kloeg. Deze vervoeging is er echter geen standaardtaal. In het hele taalgebied is de zwakke vervoeging klaagde de meest gangbare vervoeging.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goeie ervarng met de oplay , ook de menus en iso's

en hdmi is echt wel 10x beter dan scart !!!. dat merk ej wel met een 720 of 1080p filmpje, geen fan

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 27-08-2010 18:57 ]

Iperf

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:32

Plato112

Da is toch nie normaal!

Asus O!Play kan volgens mij alles wat je wilt en is één van de goedkoopste mediaplayers.
Denk sowieso dat alle mediaplayers met de Realtek 1073-chip dit wel kunnen.

Offtopic: verleden tijd van klagen is niet kloegen, maar klaagden.

Net te laat

Speed limits are like herpes.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini kan wat jij wil, inclusief dvd-menu's. Wel is de layout van het menu soms niet 100% (bv. een aanwijsbalkje in het menu dat net boven of onder de menukeuze zit, een regel versprongen) maar het werkt allemaal wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gizz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:12:
pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini kan wat jij wil, inclusief dvd-menu's. Wel is de layout van het menu soms niet 100% (bv. een aanwijsbalkje in het menu dat net boven of onder de menukeuze zit, een regel versprongen) maar het werkt allemaal wel.
Er is een hele set mediaplayers die en realtek 1073 en de RTL 1283 gebruiken. Als je een merk neemt dat regelmatig firmware updates geeft heb je een apparaat dat aan de TS zijn verwachtingen voldoet.

Al deze apparaten gebruiken een firmware die 80% gelijk is. Al deze apparaten spelen DVD iso files of video_TS files (vanaf harde schijf, of gestreamed vanaf server), Ze speler bijna alles af wat er heen gegooid wordt. (Blue ray menu niet.)

De bug die jij beschijft is dat op tv's met een 16:9 of 16:10 ratio de DVD menu highlight een beetje op de verkeerde plek staan. Valt nauwelijks op.

Affijn linkje:

http://tweakers.net/price...zlK2NCe26HO1Xh5dBr6C0opfw

http://tweakers.net/price...VDisEH04trmagI_Ol1kj1rrHw

Fan geluid en HDD geluid is erg subjectief.

PS ik heb dus een mede8ter. Wordt erg compleet geleverd met hdmi, component en RGB kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rafael
  • Niet online
Bedankt voor de vlugge reacties allemaal, dat had ik niet verwacht! Ik denk dat ik eens ga kijken naar de AC Ryan Playon!HD Mini. Kost hier wel wat meer dan bij jullie (99 à 110 euro vind ik ze).

Handig dat het zo klein is, geen fan die me kan "irriteren" en in combinatie met een draagbare 2,5" usb schijf zal dit dus prima werken als ik het goed begrijp. Deze schijf heb ik nog liggen, en dan blijf ik zeker ruim onder het budget.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

leuk_he schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:48:
De bug die jij beschijft is dat op tv's met een 16:9 of 16:10 ratio de DVD menu highlight een beetje op de verkeerde plek staan. Valt nauwelijks op.
Hangt een beetje van het menu af. Soms is het maar uitproberen/gokken of je op 'Speel film' staat of net ernaast op 'Ondertitels' of 'Kies scene'. Maar goed, ik speel toch bijna alleen maar HD-spul af :)

Al vind ik het wel een gekke bug. Een dvd-speler van 2 tientjes van de blokker geeft die menu's feilloos weer, terwijl een veel krachtiger apparaat, waar ook nog eens regelmatig de firmware van wordt verbeterd, erover struikelt. Ook software zoals VLC geeft menu's goed weer.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

een woord: Xtreamer. Heb zelf een pch110 maar als in nu nog moest kiezen....

speelt alles, DTS downmix, mixed menu source, sneller dan pch110, betere sub ondersteuning, vanaf remote sub delay etc etc en dat voor maar € 99,-- (heb helaas geen aandelen..)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Rafael V.,

Met de door jou genoemde citeria kun je gewoon 'even' de reeds bestaande topics aflopen en kijken welke player het meest voldoet aan deze eisen. Aangezien er geen sprake is van een probleem/discussie/stelling, is dit in feite een verkapt 'Wat moet ik kopen' topic.

Daar doen we niet aan, zoals je ook in Het algemeen beleid en MSH Beleid had kunnen lezen :)

Slotje dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 28-08-2010 01:46 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.