Toon posts:

Kan niet sharen met directe kabel verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag bestanden kunnen delen. Ik heb 2 PCŽs met daarop Windows 89. Ik heb er een NUL-Modemkabel ertussen zitten.
( Ja ik weet dat het met netwerk kaarten sneller gaat, maar ik wil dit gewoon eerst proberen. Ik ben tenslotte een beginner.)
Wanneer ik de host in wil stellen en filesharing aanvink wordt er om de Windows CD gevraagd. Windows wil het bestand secur32.dll van de CD halen maar deze staat daar niet op (?). Deze staat wel gewoon in windows / system. Als ik het bestand over sla dan krijg ik de melding dat ik geen filesharing heb ingesteld.
Heb ik iets vergeten in te stellen of te installeren?
Het zal wel iets simpels zijn, maar mijn kennis houd hier op.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
eeehm.. begin eerst eens met je windows cd naar je hd te kopieren, en dan dat bestand laten zoeken op je hd :)
maar hij moet het wel doen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, het is al gelukt.
Ik had nog wat problemen met de aanmelding.
Ja, weet ik veel dat dat niet kan als je geen gebruiker ingesteld hebt.
Na 1 1/2 uur krijg je dan eindelijk de briljante ingeving dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen.
Nou ja, weer wat geleerd.|:(
In iedergeval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is het wel vooruit te branden? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee voor geen meter.
Doet ongeveer 2 uur over 200 Mb.
Maar het is makkelijker dan 200 Mb op flop van de ene PC naar de andere brengen.
Vooral ook omdat het nog wel eens mis gaat en je alles weer opnieuw kan zippen en overbrengen. Je maakt je kilometers zo wel.
Nu zet je de PC's aan en gaat wat anders doen. :Z :z
Nee, ideaal is het niet. Ik moet me toch maar eens gaan verdiepen in het echte netwerk gebeuren...