Toon posts:

NTLDR Fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medemensen,

Een tijdje(4 maanden) terug heb ik een HD van een pc in een andere pc gestopt om de HD als tweede HD aan de pc te hangen. Waarom ik dit toen heb gedaan weet ik niet. Toen ik de HD weer wilde terugzetten waar deze oorspronkelijk vandaan kwam, kreeg ik bij het opstarten de volgende melding:

couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen

Eergisteren dacht ik weer van laat ik eens die, nu nog, waardevolle pc uit de kast pakken en dat ding aan de gang proberen te krijgen.

Ook de afgelopen dagen heb ik weer van alles geprobeerd. Nieuwe installatie met MS XP, HD proberen te koppelen aan een andere PC, repair functie van MS Windows dmv een installatie CD, het bestand boot.ini proberen te herstellen, alle mogelijke jumper combinaties geprobeerd, alles helaas zonder vooruitgang.

Op dit moment weet ik niet meer zo goed wat ik hier mee verder moet. Wellicht dat jullie misschien een oplossing voor mij hebben?

Alvast bedankt!

Completa

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Op welke partitie staat windows zelf .. de 1e 2e 3e ?, misschien moet je beginnen te telllen met 0 kweenie zeker

als het een andere andere dan de eerste is moet je even de boot.ini aanpassen vervangen
welke een standaard hidden system file is btw

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Windows staat op de eerste partitie. Ik heb geprobeerd boot.ini te repairen maar ook dat is mijn dus niet gelukt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is die partitie wel actief?

Changing Active Partition Can Make Your System Unbootable

[ Voor 67% gewijzigd door Fish op 27-08-2010 17:40 ]

Iperf

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
Het heeft dus niet met het aanspreken van verkeerde schijven te maken? (boot priority)
Je zou overigens SuperGrub kunnen proberen. Deze vervangt je windows bootloader en zou het probleem wel eens op kunnen lossen.