malware; firewall wordt uitgezet (win XP SP3)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,
sinds ik vorige week een bestandje met daarin een virus/malware erin aanklikte (stom), wordt elke keer bij het opstarten mijn windows firewall uitgezet. Ik had gelukkig meteen in de gaten dat het met dit bestand te maken moest hebben, en heb met behulp van housecall en windows security essentials een aantal wormen verwijderd. Volgens mij is de pc nu dus weer schoon, enige probleem is dat de firewall dus elke keer bij het starten van windows (XP SP3) wordt uitgezet.

Op internet is er hier niet veel over te vinden, ik vind wel een aantal heel oude topics uit 2005, of juist recente die dan weer alleen voor windows vista werken. Iemand een idee hoe ik dit onder windows XP goed geconfigureerd krijg? Via msconfig heb ik alle onnodige zaken onder opstarten uitgezet, maar het probleem blijft zich voordoen.

Iemand een idee hoe ik dit fix?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download eens malwarebytes anti-malware en superantispyware. Scan je PC met beide programmas, het liefst in veilige modus. Waarschijnlijk zullen zij nog wat extra troep opruimen.
Ik vermoed namelijk dat er toch nog wel wat is achtergebleven, iets wat jouw firewall steeds uitschakelt.

Verder is format c: en een verse install wel aan te bevelen, als je echt veilig wilt zijn. Maar bovenstaande zou ik zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik ga er even mee aan de slag, de format c heeft niet echt de voorkeur aangezien ik de pc nu juist helemaal vers had geinstalleerd en er eindelijk mee klaar was :P.

Maar dit werkt beter dan housecall?

youtube.com/@hisrep