Toon posts:

PCI-E 2.0 vidkaart in PCI-E 1.0 slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een GTX460 (768MB) gekocht ter vervanging van mijn HD4870 (1GB) naar aanleiding van de review die ik hier op tweakers heb gelezen.
Eerst heb ik d.m.v. driversweep de oude drivers verwijderd en toen de nieuwe kaart erin gedaan en netjes de nieuwste drivers van Nvidia geinstalleerd.
Na de installatie heb ik meteen Bad Company 2 aangeslingerd, wat mede de reden was voor het aanschaffen van deze kaart, aangezien ik BC2 nooit in full detail kon spelen.
Meteen alle settings op full gezet, maar helaas, enorme FPS drops en een gem. FPS van rond de 20... :(
Nu heb ik de AA en AF bijna uitgeschakeld en nog heb ik last van FPS drops, terwijl ik op mijn HD4870 de settings wat hoger kon zetten en dan liep het stuk beter dan nu.
Zou het kunnen zijn dat het aan de PCI-E versie ligt, of is mijn PC gewoon out-dated?

PC specs:

CPU: Q6600
Mem: 3GB DDR2
Mobo: Asus P5W DH Deluxe
HD: Corsair P64

Alvast bedankt voor jullie reacties!

/edit Misschien niet geheel onbelangrijk, ik draai mijn resolutie op 1920x1080.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 16:36 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
De GTX460 moet zeker wel beter presteren dan je oude kaart. Zolang je een 16x PCI-e 1.0 slot hebt, zal die bandbreedte ook niet het probleem zijn. Bij een overstap van ATi naar nVidia of andersom is het aan te raden om je hele OS opnieuw te installeren, zelfs driversweep haalt niet alle restanten weg en dat zou zomaar de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Ik zie dat je 3GB geheugen DDR2 geheugen hebt, dat draait dan dus niet in dual channel, dat lijkt me ook niet bepaald optimaal.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:20:
De GTX460 moet zeker wel beter presteren dan je oude kaart. Zolang je een 16x PCI-e 1.0 slot hebt, zal die bandbreedte ook niet het probleem zijn. Bij een overstap van ATi naar nVidia of andersom is het aan te raden om je hele OS opnieuw te installeren, zelfs driversweep haalt niet alle restanten weg en dat zou zomaar de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Ik zie dat je 3GB geheugen DDR2 geheugen hebt, dat draait dan dus niet in dual channel, dat lijkt me ook niet bepaald optimaal.
Naar mijn weten heeft het weinig zin om op een 32bit OS meer dan 3GB op je mobo te prikken?
Correct me if I'm wrong....

En het is inderdaad een 16x PCI-E 1.0 slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 16:25 ]

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Niet correct, volgens mij, want als je bijvoorbeeld drie DIMM's van elk 1GB in drie bankjes duwt, dan loopt dat geheugen in "dual-channel, asynchronous mode"..

TS: Idd, Windows reinstall is geen slecht idee ;-). Je nieuwe kaart is een deel sneller dan je vorige en reden n°1 hier is een restant van oude drivers.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaan we even een partitie vrijmaken voor een reinstall, kijken of dat de reden is.

Mocht dit niet het geval zijn, nog andere tips waar ik naar zou moeten kijken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

R3veNG schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

Niet correct, volgens mij, want als je bijvoorbeeld drie DIMM's van elk 1GB in drie bankjes duwt, dan loopt dat geheugen in "dual-channel, asynchronous mode"..
Sowieso zijn het sloten, geen bankjes, dat is iets compleet anders. En als je er 3 naast elkaar prikt kan het niet in dual channel werken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
4x of 16x zit amper verschil in, iemand die daarmee over in discussie wil gaan moet eerst even de benchmarks van hardocp erbij pakken.

Het probleem met BC2 is een driver probleem.
http://forums.nvidia.com/...p?showtopic=170238&st=240
Met een beetje geluk zijn maandag de nieuwe beta's met de fix uit.

Ik zit zelf ook met VEEL lagere fps in BC2 dan met m'n 5770.
Kijk voor de gein eens naar je GPU usage, ook 30%? :)

Tot de fix uit is, is de oplossing: DX9 forceren, alles op medium, shadows en effects op low. Zo kan ik iig vloeiend spelen.

Mijn settings.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
[WindowSettings]
Width=1680
Height=1050
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=medium
VoipEnable=true
SpeakerCount=2
[Graphics]
Effects=low
Soldiers=medium
Vehicles=medium
Overgrowth=medium
Undergrowth=medium
StaticObjects=medium
Terrain=medium
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=medium
MainQuality=custom
Texture=medium
DxVersion=9
Aniso=3
Detail=medium
RenderAheadLimit=0
Fov=65

[ Voor 57% gewijzigd door unfor op 27-08-2010 17:33 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En wat als het nou 2x512MB en 2x1GB is? ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Sowieso zijn het sloten, geen bankjes, dat is iets compleet anders. En als je er 3 naast elkaar prikt kan het niet in dual channel werken.
Dat is niet geheel waar. 2x512MB in channel A en 1x1GB in channel B draait Dual Channel Interleaved

Verwijderd

_the_crow_ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:19:
[...]
En wat als het nou 2x512MB en 2x1GB is? ;)
Inderdaad, zo draait hier ook 3Gb in dual-channel.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Ik denk dat het gemierenneuk over dual channel die jongen wel helpt ja.

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:38:
Ik denk dat het gemierenneuk over dual channel die jongen wel helpt ja.
:)

Bedankt voor je antwoord unfor, ik wacht even todat er nieuwe drivers uit zijn.
En mijn GPU komt niet boven de 40% uit, dus je hebt zo te zien gelijk.

Ik heb in een thread gelezen dat als je de "maximum pre-rendered frames" aanpast in je control panel het een stuk beter loopt. Die heb ik aangepast van 3 naar 2 en ik merk inderdaad een iets stabielere/hogere fps.
Ook aanpassen in je settings.ini, daar heet het RenderAheadLimit.

Bedankt voor de hulp mensen!
Pagina: 1