computernaam weergave onjuist binnen citrix AMC

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Beste medetweakers,

Ik heb de volgende uitdaging:
Binnen mijn organisatie gebruiken we veel verschillende typen werkplekken (thinclients, thinbooks, fatclients, etc.) Om collega's te assisteren maken we gebruik van Citrix Acces Management Console. Binnen deze tool zien we onder sessions wie er is ingelogd en achter wat voor systeem ze zitten (de computernaam is voorzien van codering).

Echter hebben we nu nieuwe thinclients (HP T5740) waarvan we de computernaam aanpassen en deze aanpassing niet zichtbaar is binnen de Acces Management Console. Wanneer ik dus lokaal kijk op de thinclient staat er de aangepaste computernaam, kijk ik binnen de console staat er nog de fabrieks computernaam.

Na een gesprek met HP gaven zij aan dat het aan Citrix ligt en visa versa. Mijn vermoeden is dat het probleem binnen het HP systeem ligt gezien alle andere thinclients en overige systemen dit probleem niet vertonen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Ik kan me herinneren dat wij met hjetzelfde issue te maken hebben gehad. Alle systemen dezelfde naam. :(
Weet alleen niet precies wat de oplossing was. Er staat me bij dat je in een van de ini's de naam aan moet passen maar dat kan ik volgende week maandag voor je navragen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Hier blijkt het antwoord te zitten, vriendelijk dank Microkid.

De oplossing voor mij was overigens het register aan te passen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Citrix\ICA Client\ClientName