Toon posts:

[TimeMachine] Aantal Backups instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Sinds kort een Time Machine gebruiker. Maar ik struikel over een paar problemen:

De HDD die ik gebruik, daar zet ik ook school/prive data op. Ik liet Time Machine een keer aanstaan s'nachts, met mijn HDD aangekoppeld. Toen ik s'ochtends keek, zag ik dat hij voor elk uur een speciale back-up had gemaakt, wat natuurlijk overbodig is. Kan ik Time Machine zo instellen, dat hij maximaal 3 Backups onthoud en de rest verwijderd? En dat hij automatic gaat backuppen (Om een week/3 dagen)?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Hij maakt elk een uur een groeiende backup. Als jij bijvoorbeeld 'Wobsite.psd' niet hebt aangepast gaat hij dat niet nog een keer backuppen. Als jij 'Wobsite.psd' wel aanpast maakt hij nog een backup. Dan heb je dus de eerste backup (het origineel van 'Wobsite.psd' en de nieuwe versie van 'Wobsite.psd'.

Verwijderd

Topicstarter
Good Fella schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:56:
Hij maakt elk een uur een groeiende backup. Als jij bijvoorbeeld 'Wobsite.psd' niet hebt aangepast gaat hij dat niet nog een keer backuppen. Als jij 'Wobsite.psd' wel aanpast maakt hij nog een backup. Dan heb je dus de eerste backup (het origineel van 'Wobsite.psd' en de nieuwe versie van 'Wobsite.psd'.
Kan ik die groeiende backups niet anders instellen? Dat het om de week/om de 3 dagen gaat?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Dat kan met TimeMachineScheduler.