OSPF routerings vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit met een probleem. Op een distributie laag heb ik 2 routers, en op de VLANs is HSRP geconfigureerd.

Als ik een traceroute doe naar het HSRP adres, dan gaat het naar de WAN-router en dan naar een van de distributie switches (L3 switches).

Aangezien de cost richting beide routers hetzelfde is, wat is de routerings beslissing die hem doet besluiten het naar Router 1 of Router 2 te sturen ?

HSRP en spanning-tree is laag 2 ... ik heb al in ARP tabellen zitten speuren, maar die theorie klopt ook al niet.

Het zijn overigens allemaal Cisco routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.cisco.com/en/U...ote09186a0080094806.shtml

zoekterm equal path load balancing.

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 27-08-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
Verkeer gaat naar de router die het HSRP adres heeft. In dit geval is het dus geen OSPF beslissing, maar een HSRP beslissing. Je kunt trouwens wel zelf bepalen welke router hierin primair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hij komt van de wan kant af he niet de lan kant. Dan zou jouw verhaal wel kloppen. Het is nu een CEF beslissing en geen OSPF/HSRP/STP beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dude, snap niet waarom dit idee niet bij me opkwam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

elke keer als ik zo'n pagina van Cisco zie denk ikweer. Damn documenteren kunnen ze wel. Bij geen enkele leverancier zie je zulke gedetailleerde info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar ik wel van baal is dat ze in hun examens altijd vragen stelen die niet in hun boeken worden beschreven, die je gebruikt om je voor te bereiden :P.

Ik wil graag getest worden of ik iets begrijp, niet van die mierenn*** vraagjes over een commando wat ergens in de documentatie op hun site vermeld wordt. Gisteren een examen dump van 20 vragen bekeken, en er zaten wel zeker 5 van dit soort vragen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

really nooit echt opgevallen eigenlijk. Ik vond juist dat geneuzel over ethertypes altijd waardeloos
Pagina: 1