• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goed, ik snap er zelf intussen geen snars meer van..

k heb hier een PC staan met de volgende config:
AMD x2 5200+ (brisbane) (am2)
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2x 1GB kingston ddr2 667mhz
Ati HD3450 PCI-E

doe ik hier een memtest op dan krijg ik altijd in de laatste 3mb van de totale som geheugen een aantal fouten, en het systeem weet tijdens de memtest ook nog te hangen.

heb ik er al eens ander geheugen in gezet, kingston Hyper-X 1066mhz spul ( 2GB modules ;) )
krijg ik in welke combinatie ik ook maak met sloten en hoeveelheid geheugen (2,4,6 of 8GB) ook weer in de laatste 3MB van het geheugen fouten.. :? ( gezien de fout in elke combinatie steeds weer op het einde zit.. ( en die hyper-x repen het prima doen in mijn Core2Quad bak ;) )

lijkt er dus op dat de modules zelf niet kapot zijn.. maar er ergens anders iets niet klopt...

nou heb ik bij gebrek aan een ander moederbord en processor dat niet kunnen testen.. maar mischien hebben jullie enig idee wat de meest logische oorzaak is?

of welke testen ik nog eens kan loslaten om mischien meer duidelijkheid te scheppen?

edit: ik heb het geheugen, de cpu, en de chipset al eens een minimale spannings verhoging gegeven.. maar hielp niet echt.

[ Voor 11% gewijzigd door SMSfreakie op 27-08-2010 15:15 ]

404 Signature not found

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik neem aan dat je hebt getest met memtest86+ (ik heb namelijk nog nooit gehoord dat dat programma hing).

Anders zou de meest logische zijn de memory controller. Ik zou daarna pas naar het moederbord gaan kijken. kijk anders eens of je niet in V&A een goedkope processor voor jou bord kunt vinden.

edit: voor 10 euro:
V&A aangeboden: AMD 3800+ Single core

[ Voor 19% gewijzigd door R.E. op 27-08-2010 15:45 ]

Vette shit!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ook opletten dat je Memtest niet teveel vertrouwt. Ik heb al eens nieuwe spullen gehad waarop Memtest steeds fouten gaf, en vaak volledig hing, en dat was opeens gefixt in de volgende release van Memtest. Blijkbaar zat er geen goede support van mijn (toen nog vrij nieuwe) chipset in die versie van Memtest.

• SMSfreakie
  • Niet online
R.E. schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:40:
Ik neem aan dat je hebt getest met memtest86+ (ik heb namelijk nog nooit gehoord dat dat programma hing).

Anders zou de meest logische zijn de memory controller. Ik zou daarna pas naar het moederbord gaan kijken. kijk anders eens of je niet in V&A een goedkope processor voor jou bord kunt vinden.

edit: voor 10 euro:
V&A aangeboden: AMD 3800+ Single core
memtest86+ ja :) de walltime clock stopt ook gewoon met lopen dan :x

mja memory controller.. de cpu dus.. mja dan wordt t hoogst waarschijnlijk opzoek naar een andere cpu..

t kan niet zo zijn dat als ik er een andere cpu op steek.. ( en netjes koel ) dat deze ook meteen "kapot" gaat?
downtime schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:44:
Ook opletten dat je Memtest niet teveel vertrouwt. Ik heb al eens nieuwe spullen gehad waarop Memtest steeds fouten gaf, en vaak volledig hing, en dat was opeens gefixt in de volgende release van Memtest. Blijkbaar zat er geen goede support van mijn (toen nog vrij nieuwe) chipset in die versie van Memtest.
k heb getest met memtest86 4.10 uit mn hoofd ( iig in de 4.x )

lijkt me dat de support voor de AMD 780 chip daar toch inmiddels wel in zit :?

404 Signature not found

Verwijderd

load fail safe settings proberen? (bios reset)
anders de timings van je ram beetje losser instellen?
je ram devider anders instellen?

en anders lijkt me het toch dat je moederbord kapot is, of zit de geheugen controller in am2 cpu in gebakken?
(ben niet echt thuis van amd)

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:25:
load fail safe settings proberen? (bios reset)
anders de timings van je ram beetje losser instellen?
je ram devider anders instellen?

en anders lijkt me het toch dat je moederbord kapot is, of zit de geheugen controller in am2 cpu in gebakken?
(ben niet echt thuis van amd)
doet ook niet veel byzonders.. en zover ik weet zit de memory controller idd in de CPU?

morgen maar eens kijken wat t ding doet op een ander moederbordje.. :/

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
goed, enige tijd verder inmiddels,

zelfde symptonen op een ander bordje.. nu de cpu vervangen voor een Phenom II Quadcore op AM3 basis en de problemen lijken verdwenen te zijn :)

kan nu ook weer uren memtest86 en prime95 draaien zonder dat het systeem gek gaat doen :)

404 Signature not found

Pagina: 1