Slecht laden CSS en afbeeldingen bij website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb op een server een aantal websites draaien die zijn gemaakt met in PHP met smarty templates.
*snip*

Die websites draaien al een tijdje zonder problemen maar sinds een weekje ofzo laden die websites bar slecht. Soms wordt de complete CSS niet geladen en/of de andere keer een of meerdere plaatjes niet. Druk je nog eens op F5 dan doet het andere plaatje niet.
Ik dacht het eventueel lag aan bepaalde online resources lag (zoals Google analytics of Cufon (font-vervang script)) maar deze heb ik al eens uitgeschakeld en toen bleef het probleem zich voordoen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn??? Voor zover ik kan zien is de server niet overbelast. Zijn er geen virussen bekend. Je merkt het meeste als je de website in IE7 bekijkt.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 27-08-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alle sites zijn <1 sec volledige ingeladen hiero.. Volgens mij ben je gewoon vet aan het spammen..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
merk niks ze laden gewoon binnen seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie hier wel af-en-toe wat plaatjes (op bijv. bedruktehanddoeken en bedruktecaps) die niet altijd laden. Maar wat heb je zelf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden?

Ik heb de url's voorlopig even uit je topicstart gehaald; we verwachten hier wat eigen inzet en initiatief en dat ontbreekt nu nog in je topicstart. Wanneer het echt niet anders kan of wanneer het echt relevant gaat worden kunnen we altijd nog url's gaan posten ;) Zie ook onze Quickstart

Plaatjes die niet laden worden geserveerd door thumbnail.php; ik zou daar eens beginnen met zoeken.

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 27-08-2010 15:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, willen jullie misschien ook kijken of de website normaal blijft laden als je met IE7 meerdere malen achter elkaar op F5 drukt (als website volgens de voortgangbalk in de status balk zegt dat de website gereed is).

Wat ik allemaal gedaan heb:
- JQuery uitgeschakeld
- Cufon.js uitgeschakeld
- custom_functions.js uitgeschakeld (mijn eigen javascript-jes)
- Google Analytics uitgeschakeld
- Alle bovenstaanden tegelijkertijd uitgeschakeld.
- De websites via een andere internetverbindingen getest

Maar de bovenstaande pogingen met jquery staat een beetje los van de CSS die soms niet of wel geladen wordt.

Ik kan ook niks raars vinden in de thumbnail.php. Is haast nooit verandert. Maar dit staat ook weer los van de CSS lijkt mij.

Op dezelfde server staat ook nog een website gemaakt in TYPO3 en die werkt prima. Alhoewel die website een stukje zwaarder is en er wat langer over doet, laadt die wel in een keer goed.
Mijn gevoel zegt dat Smarty hier wat mee te maken maar waar ik zou moeten beginnen of hoe ik dit kan testen weet ik niet.

Zijn er nog andere initiatieven die ik kan tonen voordat jullie knappe koppen met een geniale oplossing of invalshoek komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou sowieso beginnen met het sturen van (far-future) expire-headers (ook in je thumbnail php script) zodat de client fatsoenlijk kan cachen. Je thumbnail script stuurt helemaal geen cacheing headers en je statische bestanden (js, css) krijgen alleen e-tags mee waardoor de client toch met regelmaat roundtrips moet doen.

Verder wat RobIII zegt: het probleem lijkt zich met name voor te doen in je thumbnail script; begin daar dus eens te kijken wat er fout (kan) gaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heel voor de hand liggend maar: heb je dit ook al via andere internet verbindingen geprobeerd? Staan de websites op een shared server waarvan de load rond het test tijdstip wat hoger is? Het is namelijk vreemd dat de meest hier alles gewoon snel openenen zonder problemen.
Pagina: 1