Ik werk zelf bij een klein bedrijf dat als een van de activiteiten regelmatig particulieren en kleine zelfstandigen verderhelpt met computerproblemen. (traag, crashes, virussen, spyware, ...)
Een van de steeds terugkerende problemen is dus virussen en een anti-virusbeleid. Bij bedrijven met een server is dit allemaal vrij goed te onderhouden en beheersen, maar particulieren hebben de neiging er een zootje van te maken.
Nu dachten wij zelf aan een software met volgende eigenschappen:
- Wij installeren de antivirussoftware op de individuele pc's.
- Deze scant en update zelfstandig. (zover dus niks vreemd)
- De software rapporteert status naar een centrale server. (gevonden virussen, scanlogs, versienummers, updatenummers, ...)
- Wij kunnen deze gegevens inkijken en alerts (email, sms) instellen zodat wij steeds op de hoogte zijn van problemen.
Nu heb ik al wat rondgezocht, maar vind ofwel niet de juiste zoektermen, ofwel geen product van dit type.
Iemand al van zoiets gehoord?
Een van de steeds terugkerende problemen is dus virussen en een anti-virusbeleid. Bij bedrijven met een server is dit allemaal vrij goed te onderhouden en beheersen, maar particulieren hebben de neiging er een zootje van te maken.
Nu dachten wij zelf aan een software met volgende eigenschappen:
- Wij installeren de antivirussoftware op de individuele pc's.
- Deze scant en update zelfstandig. (zover dus niks vreemd)
- De software rapporteert status naar een centrale server. (gevonden virussen, scanlogs, versienummers, updatenummers, ...)
- Wij kunnen deze gegevens inkijken en alerts (email, sms) instellen zodat wij steeds op de hoogte zijn van problemen.
Nu heb ik al wat rondgezocht, maar vind ofwel niet de juiste zoektermen, ofwel geen product van dit type.
Iemand al van zoiets gehoord?
wasco [the brightest crayon in the box]