event ID:551 user logged off maar niet zelf.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

We hebben sinds enige tijd te kampen dat er een aantal gebruikers plotseling afgelogt worden door onbekende oorzaak van de terminal server.

Zij werken allen op een thin client.

Wat we al geprobeerd hebben is het volgende.
We hebben al een andere thin client gegeven en we hebben hen ook op een andere netwerk poort gezet.

Wat ik zie als zij het melden dat zij plotseling niets meer kunnen is dat er een melding in de log komt van 551. wat zoveel betekend dat de gebruiker aflogt. alleen zij doen het zelf niet. ook staat de timeout out dat ze automatish bij idle tijd vanzelf afgelogd worden.

Zij werken allen op een terminal server 2003. met r2 sp2.
Niet iedereen heeft hier last van (gelukkig)

Ik heb al geruime tijd op google gekeken, helaas geen passende oplossing.

Ik weet dit is geen helpdesk maar mocht iemand toevallig iets weten zou het helemaal top zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen windowsupdates of virusscanner updates die in quietmode worden gedraaid en hierdoor de gebruiker laat afsluiten / afmelden? Niet iedereen heeft er last van? Wat is het verschil dan tussen de gebruikers? Andere TC's of andere rechtengroepen? Andere applicaties die ze geinstalleerd hebben staan?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ingesteld dat gebruikers niet langer mogen werken als een bepaalde tijd?
verschillende GPO's ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze mensen draaien allen op een thin client.
Dus virusscanner is voor iedereen hetzelfde ingesteld.
Zij werken ook met dezelfde applicaties.
Ik kan niet vertellen nu welke applicaties zij open hadden staan.
Ook hebben de mensen de zelfde policies over hen heen.
Dus daar valt ook geen winst te halen. toch bedankt voor het idee.

We gaan maandag ook proberen om 1 persoon op een pc te zetten met een RDP koppeling erop.
eens kijken wat dat doet.