MB piept, wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik heb hier een compaq deskpro die werkelijk niets meer doet, bij het aanzetten geeft hij drie piepen. Lang - Lang - Kort.
Ik weet dat je aan het piepen kan horen wat er stuk is kan alleen zo snel niet vinden wat deze combinatie betekent.
Iemand enig idee wat er stuk is, ik vermoedt geheugen of videokaart. Iemand enig idee ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Volgens mij is dat per mobo weer verschillend. Heb je het boekje niet toevallig? Bij een Abit mobo is 1 lange piep de video kaart voor zover ik weet. Probeer in ieder geval eens te booten met alleen de videokaart, of een andere ISA videokaart

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Je videokaart is kapot; Waarschijnlijk is het een Matrox g100 die gaan heel vaak naar de klote. Soms doet hij het weer als je hem eruit haalt en weer terug is het AGP slot propt. Echter de klachten komen na een paar dagen/weken gewoon weer terug.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Juist andy, je hebt helemaal gelijk, ik was er al achter, de videokaart is stuk, en inderdaad een matrox, maar in dit geval een g200.
Heb er een andere ingezet, met een nieuwe monitor, die was dus ook gelijk stuk.
Bedankt voor de reply's het zaakje loopt weer.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.