• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:42

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Hallo,

Gisteren startte mijn pc plots niet meer op. Toen het Windows 7 laadscherm gepasseerd was, kreeg ik plots een BSOD. Ik dacht, kan gebeuren en startte mijn pc weer opnieuw op, maar weer hetzelfde probleem. Toen dacht ik, dan installeer ik Windows 7 wel even opnieuw. Tijdens de installatie (expanding windows files geloof ik) ,kreeg ik weer dezelfde BSOD. Ik probeerde Windows weer opnieuw te installeren, met de 2e harde schijf losgekoppeld en kreeg hem natuurlijk weer opnieuw. Toen ik wel wist dat dat nu niet meer werkte, ging ik XP installeren. Die kon prima installeren en ik typ nu ook vanaf XP. Maar, ik heb 1 groot probleem, en dat is dat mijn muis (Razer Abyssus) niet meer goed werkt. Als ik rechte lijnen naar beneden wil trekken, krijg ik allemaal kleine hoekjes. Ik heb hier een voorbeeld plaatje met paint : Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/9181/karteltjes.th.png

Ik ga vanmiddag even mijn geheugen omwisselen met ander geheugen, om te kijken of dat helpt.

PS, Ik heb een Asus M2V moederbord, AMD 6000+ processor, XFX ATi 4870 en 4GB OCZ DDR2 geheugen.

:)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 15:29
1. Check de hangen & opstarten trouble shooter Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
2. Schrijf de BSOD eens op. Die dingen zijn mega interessant en kunnen 9 van de 10 keer verklappen wat er kapot is.

Computer says no

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ok ga ik doen, bedankt!

Ik krijg de System Service Exception BSOD ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Greveldinges op 27-08-2010 12:44 ]

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heb ik al gelezen, maar ik krijg het ook bij de Windows setup, dus het kan niet met spyware of video-drivers temaken hebben (toch?). Het geheugen wissel ik nu eventjes om met anders geheugen om te kijken of het wat uit maakt.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 09:08
ik zou memtest86 over het geheugen heen halen, indien die 100% oke is.
en nog steeds BSOD, switch videokaart. gebruik des noods de onboard vid
als dat wel werkt, zou je met enige zekerheid kunnen zeggen dat je videokaart niet deugelijk is

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb er nu ander geheugen ingedaan, maar het werkt nog niet zoals het hoort, dus ik hoef geen memtest te draaien, het geheugen werkt prima. Ik kan de videokaart nu even niet swappen, want ik heb nu geen pci kaartjes hier, alleen AGP. Vanavond zal ik dat waarschijnlijk wel kunnen proberen bij een vriend. Bedankt voor alle reacties alvast!

EDIT

Ik heb nu toch een andere videokaart gevonden (8600GT) maar heb nog hetzelfde probleem. Nu heb ik mijn 4870 er weer ingedaan, maar ik krijg nu niet eens beeld! Vind dit wel heel vreemd, zal straks ook de 4870 weer proberen in een ander systeempje om te kijken of die niet kapot is nu... (zal wel heel jammer zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Greveldinges op 27-08-2010 13:55 ]

Pagina: 1