• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een probleem met het scherm van een LG plasma 42 inch tv. Ik heb de tv nu alweer zo'n 6 à 7 jaar, nu is het scherm gaan flikkeren. Dit valt vooral op als het beeld zwart is(randen bij niet fullscreen bijvoorbeeld), het backlight is ritmisch om de seconde fel/niet fel. Bij weergave van beeld zie je het ook maar is het minder opvallend. Gisteren zag ik ook rare plakken (ook ritmisch) bij ingezoomde beelden.

De tv doet die met geen 1 kabel aangesloten, op analoge tv, op digitale tv. Oftewel het ligt hoogst waarschijnlijk niet aan de rand apparatuur.

Filmpje van het probleem, youtube maakt het filmpje alleen donkerder waardoor je het met Enrique Iglesias haast niet ziet:
YouTube: Scherm flikkert LG plasma 42 inch

Weet iemand de oorzaak/oplossing.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 27-08-2010 17:14 . Reden: blijkt het op youtube niet zo goed te zien ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lijkt erop alsof er geen constante spanning meer van de voeding af komt.. Ik zou het toestel even uit laten en bellen met de servicelijn. Ook al heb je geen garantie meer, dan weet je mogelijk alsnog waar het probleem zit (en kun je dit wellicht ergens anders voor weinig geld laten fixen).

Overigens zijn er veel meer flikkerproblemen met Panasonic plasma`s de afgelopen jaren. Youtube staat vol met 'flicker panasonic' video`s en ook op verschillende review/fora/blogs is er vanalles over te vinden.

Lees je ff in. Mogelijk maak je dan kans op een reperatie tegen gereduceerd tarief.. (fabriekssfout vandaar).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Het flikkeren van de Panasonics van destijds werd veroorzaakt door een fout in de software en daar is een firmware update voor uitgekomen.
Dat gaat met de LG niet lukken.

ff bellen inderdaad. Succes!

• trabbit
Bedankt voor de reacties, ik zal de LG service gaan bellen en dan beslissen wat ik doe. Heb als opvolger in ieder geval de LG 42le8500 infinia gekocht :9 . Vond het toch wel is leuk een HD tv te hebben. De helderheid van het beeld van LG tv's over het algemeen, plus de betaalbaarheid zorgde ervoor dat ik weer een LG heb genomen.

Ik zal nog melden wat ik met deze tv (oude plasma) doe, of wat het probleem veroorzaakte. Het zal geen software probleem zijn, de tv heeft het 6 of 7 jaar (misschien langer ik weet niet hoelang ik hem nou precies heb) goed gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door trabbit op 29-08-2010 00:21 ]

• trabbit
Ik zou nog de oorzaak nog melden. De aansturing van het beeld door een chip op het moederbord was niet goed meer. Kosten waren 600 euro om dit te repareren, LG wilde 300 euro korting geven uit coulance. Ik ben hier niet op ingegaan, de tv staat nu boven en werkt nog steeds. Zolang die het blijft doen neem ik het geflikker maar voor lief.