Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] gebruiker/groep netwerkservice verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hallo Tweakers,

Ik moet voor een bepaald softwarepakket share permissions toekennen aan de gebruiker/groep "netwerkservice" (in het engels "Network Service").

zie de instructie:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/231jkl.jpg

Nu kan ik deze gebruiker/groep dus gewoon domweg niet vinden op mijn PC.

Ik heb XP SP3 (nederlandstalig).

Zie hier mijn overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/aavcsl.jpg

Volgens mij leverancier bestaat bij hem deze gebruiker wel, zie:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2hoe2qs.jpg

Ik heb al gegoogled, maar ik kom er niet uit.

Iemand van jullie tips :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Kan dit niet een AD groep zijn ipv een lokale groep?

Verder vind ik het tegen alle mogelijke best practices ingaan om op shareniveau permissies uit te delen. Best practice is nog altijd om op shareniveau everyone full control (eventueel everyone vervangen door authenticated users als je heel paranoide bent) te geven en op NTFS niveau de permissies te geven die nodig zijn.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:03:
Kan dit niet een AD groep zijn ipv een lokale groep?

Verder vind ik het tegen alle mogelijke best practices ingaan om op shareniveau permissies uit te delen. Best practice is nog altijd om op shareniveau everyone full control (eventueel everyone vervangen door authenticated users als je heel paranoide bent) te geven en op NTFS niveau de permissies te geven die nodig zijn.
Het is zeker niet ideaal en ik moet roeien met de riemen die ik heb, maar ik kan het nu eenmaal niet veranderen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

laat 'm eens de well known SID doorgeven van die groep dan.
Misschien dat je 'm dan onder een andere naam wel kan terugvinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:03:
(eventueel everyone vervangen door authenticated users als je heel paranoide bent)
Compleet nutteloos :P Sinds 2003 bestaat everyone uitsluitend uit authenticated users dus die vervanging heeft totaal geen zin.
Of je moet weer hebben lopen klooien met je Security templates en EveryoneincludesAnonymos aangezet hebben maar dan heb je een groter probleem en kun je beter je aandacht daar op vestigen dan....

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 01-09-2010 16:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Volgens mij laat je leverancier ook NTFS rechten schermpje zien, en niet share machtigingen (edit: Lokale service staat er bijvoorbeeld ook niet bij).

Ik zie het probleem eigenlijk niet van Khildin's oplossing? Da's toch gewoon standaard en je heb geen speciale riemen nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door _H_G_ op 02-09-2010 08:39 ]

Pagina: 1