Yamaha Versterker en Subwoofer met Jamo Speakers

Pagina: 1
Acties:

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 19:35
Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe installatie. Nu kom ik van een kant-en-klaar surroundsetje en wil ik toch wat meer. Surround wil ik niet perse. Maar ik wil wel in de toekomst er op voor bereid zijn.

Nu is mijn oog gevallen op de onderstaande combi:

Product
Yamaha RX-V367 of Samsung SAMSUNG HWC500 receiver
Jamo S 602
Yamaha YST-FS050 Zwart

Met de vooruitziende blik dat ik ooit nog surround zou willen dus een 5.1 versterker en dan kan ik de Jamo's naar achter verplaatsen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of zijn er mensen met slechte ervaringen met een van de producten.

Ook zit ik nog te twijfelen tussen de Yamaha en de Samsung versterker, enkel en alleen omdat die samsung een ingebouwde tuner heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door glmona op 27-08-2010 09:35 ]

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:12
Even voor de goede orde: die Yamaha heeft ook gewoon een ingebouwde tuner. Het is een receiver ;)
Ik zou zelf voor de de Yamaha receiver gaan, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur dan dat het onderbouwd is. Heb jarenlang een Yamaha-receiver gehad met genoemde subwoofer en dat beviel me prima.
Voordeel van de Samsung zou kunnen zijn dat deze HD audiostreams kan verwerken. Dit staat wel op de pagina van Samsung, maar zie ik bij de specificaties niet terug. Dat zou ik sowieso wel even checken als je het belangrijk vindt.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
De Yamaha heeft ook een tuner inderdaad.
En waarom Jamo bookshelfs en dan een yamaha sub?

• glmona
Ah ok, dat van die tuner kon ik in de specs van de yamaha niet terugvinden. Maar FM/AM Tuner = Yes, was op zich wel duidelijk. :+

Dan valt de Samsung denk ik wel af. Aangezien de Yamaha een optical in en hdmi in heeft. Ik wil er een xtreamer via hdmi en tv via optical of hdmi aan sluiten.

Je bedoelt dat ik beter een geheel Yamaha set kan nemen in plaats van een jamo+yamaha combi? of beter een geheel jamo combi qua speakers?

[ Voor 7% gewijzigd door glmona op 27-08-2010 10:08 ]

• centr1no
glmona schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:06:
Je bedoelt dat ik beter een geheel Yamaha set kan nemen in plaats van een jamo+yamaha combi? of beter een geheel jamo combi qua speakers?
Is geen kwestie van beter maar van smaak.
Sommige mensen vinden de klank prio 1 en boeit het niet of het bij elkaar past.
Anderen vinden dat alles van hetzelfde merk moet zijn uit estetisch oogpunt.
Misschien heb je een goede reden voor de keuze die je maakt en heb ik niets gezegd.

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:12
Ik zou zeggen: bekijk de specs nog maar eens....de Samsung heeft 3 optical ins. Ik zou overigens gewoon de gebruikershandleidingen even downloaden en doornemen. Die zijn vaak betrouwbaarder dan de specs op een website.

• glmona
centr1no schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:15:
[...]
Misschien heb je een goede reden voor de keuze die je maakt en heb ik niets gezegd.
Ik heb mijn keuze gebaseerd op de reacties hier op GoT, wil binnenkort een luister sessie gaan plannen, maar wil niet geheel onvoorbereid aankomen.

Ik heb nog wel een vraag over de jamo speakers, die zijn 80W en de versterker en sub zijn beide 100W. Nu neem ik dus aan dat de sub goed bij de versterker past qua vermogen, maar de speakers zijn dus 20W minder. Heeft dit gevolgen, en kan ik bijvoorbeeld beter speakers zoeken die 100W of misschien iets meer hebben of maakt dat eigenlijk niet uit?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:51
Let er trouwens wel op dat beide receiver geen HD surround formaten ondersteunen. Voor wat euro's meer krijg je een betere receiver die dit allemaal wel ondersteund. http://www.kieskeurig.nl/receiver/yamaha/rx-v467/901841/ (Dolby True HD, DTS HD)

• glmona
Roderiktweaker schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:27:
Let er trouwens wel op dat beide receiver geen HD surround formaten ondersteunen.
Dat betekent dus alle DVD's/gedownload files op m'n xtreamer met die die audio formaten zijn, worden niet afgespeeld of hoe moet ik dit zien? Of geldt het alleen voor de HD varianten bij BlueRay of HD varianten die ik afspeel met m'n xtreamer?

[ Voor 12% gewijzigd door glmona op 27-08-2010 12:35 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:51
BlueRay discs zijn veelal uitgerust met dat ''nieuwe'' (2007/2008) HD formaat. Het bied je een hogere compressie dan standaard DTS. Het zal wel niet heel erg merkbaar zijn alleen allicht is het wel nuttig om het toch mee te nemen. Nu zit veelal beide formaten op een Disc alleen dit hoeft in de toekomst (allicht verre toekomst) niet zo te zijn.

(Bron wikipedia)
Audio
Verplicht voor alle spelers :
Dolby Digital AC-3, DTS, en linear PCM (tot 7.1-kanalen)
Optioneel :
Dolby Digital Plus, en de verliesvrije formaten Dolby TrueHD en DTS HD

• centr1no
glmona schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:35:
[...]
Ik heb nog wel een vraag over de jamo speakers, die zijn 80W en de versterker en sub zijn beide 100W. Nu neem ik dus aan dat de sub goed bij de versterker past qua vermogen, maar de speakers zijn dus 20W minder. Heeft dit gevolgen, en kan ik bijvoorbeeld beter speakers zoeken die 100W of misschien iets meer hebben of maakt dat eigenlijk niet uit?
De sub is makkelijk handmatig te verstellen en het vermogen in relatie tot de receiver is totaal niet belangrijk.
Verder is het zo dat het vermogen wat voor receivers wordt opgegeven ook niet altijd realistisch is en in werkelijkheid altijd lager uitvalt.
In de praktijk zouden er hoogstens problemen kunnen ontstaan op een zeer hoog volume.

• glmona
centr1no schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:23:
[...]
In de praktijk zouden er hoogstens problemen kunnen ontstaan op een zeer hoog volume.
Als in "dan doet het allang pijn aan je oren hoog volume" of dat nog net niet?

Wat betreft de receiver, kies ik toch voor de niet-HD audio variant denk ik, 100 euro voor wat HD audio filters vind ik dat toch een te groot verschil..

Heb ook nog even gekeken naar een andere speakers, maar kan in dezelfde prijsklasse niet echt vergelijkbare speakers vinden naar mijn zin, die ook nog van een fatsoenlijk merk zijn. En ik schaar, met mijn beperkte kennis, Magnat daar dus niet onder..

Ook nog even naar subwoofers gezocht in dezelfde prijsklasse, maar kon daar alleen een sub vinden, ook van Yamaha, die hier niet op T.net staat: zie hier.

Buiten wat watts verschill is het vooral een veel grotere kist. Heeft dat sowieso een positieve invloed, of kan ik dat beter gaan checken in de winkel?

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-01 08:40
Ik heb toevallig nog een setje speakers staan (Jamo), ik weet dat dat eigenlijk niet mag (iets hier aanbieden) maar het zijn toevallig de voorlopers van die je graag wil hebben, dus kijk er eens naar ! Misschien lijkt 't je wat !

Link

• glmona
Diego27 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:54:
Ik heb toevallig nog een setje speakers staan (Jamo), ik weet dat dat eigenlijk niet mag (iets hier aanbieden) maar het zijn toevallig de voorlopers van die je graag wil hebben, dus kijk er eens naar ! Misschien lijkt 't je wat !

Link
Nee, ik denk dat ik toch graag een nieuw setje koop. Maar toch bedankt voor het aanbod, ga zo eens een luistersessie doen.

Jullie horen nog van me..

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb de Yamaha v376 receiver een paar weken geleden gekocht en bevalt me prima. De enigste klacht is de volumeknop, dat is echt een goedkope plastic knop en potmeter.

Dat typische lekkere gevoel van een massieve volumeknop kun je dus vergeten. Iemand heeft echt zitten slapen bij Yamaha.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Roderiktweaker schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:27:
Let er trouwens wel op dat beide receiver geen HD surround formaten ondersteunen. Voor wat euro's meer krijg je een betere receiver die dit allemaal wel ondersteund. http://www.kieskeurig.nl/receiver/yamaha/rx-v467/901841/ (Dolby True HD, DTS HD)
Maar vergeet niet dat al die HD formaten backwards compatible zijn, spelen dus prima af op een versterker die Dolby Digital of DTS ondersteunt!

Verwijderd

De meeste mensen gebruiken de afstandsbediening voor het volume, dus de kwaliteit van de volumeknop is minder belangrijk...

• glmona
Ik heb ook nog deze gevonden, die qua prijs wat aantrekkelijker, maar weet niet of dit nu vergelijkbaar is, qua specs volgens mij wel. Een ander voordeel is dat de panasonic dus niet zo hoog is, 107 mm in tegenstelling tot 151 mm van de yamaha.

Maar ik weet dus niet of panasonic ook kwalitatief goede receivers maakt. Ik heb een panasonic plasma en die bevalt me heel goed.

Iemand hier ervaringen mee.
CyBeRSPiN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Maar vergeet niet dat al die HD formaten backwards compatible zijn, spelen dus prima af op een versterker die Dolby Digital of DTS ondersteunt!
Dit is trouwens wel handig om te weten, ik ben nu dus helemaal zeker dat ik geen HD variant ga nemen, thanks voor de info.

[ Voor 29% gewijzigd door glmona op 30-08-2010 14:10 ]

Pagina: 1