Frontpage tegenwoordig minder interessant na kantooruren...

Pagina: 1
Acties:

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 17:53

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
Vroeger, toen de munten nog van hout waren, en de mannen van staal, was 't nog altijd leuk om de site te checken voor nieuws, passende bij onze 24 uurs economie. Maar helaas merk ik eigenlijk de laatste tijd(en) (jaar?) op dat 't bij t.net echt een kantoorsite is geworden: ik heb 't gevoel dat er na 17.30 nog nauwelijks nieuws gepost wordt.

Vroeger, toen de munten nog van hout waren, en de mannen van staal, kwam 't regelmatig voor dat de (parttime) nieuwsredatie nog in de late avonduurtjes nieuws neerzetten, zodat er altijd wat te doen was op de frontpage. Ik vind 't eigenlijk wel jammer dat dit niet meer zo is. Is daar een reden voor, naast het feit dat t.net meer een 'standaard' bedrijf geworden is?

*insert signature here

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Erg grappig, dit viel me de laatste tijd dus ook op. Eigenlijk is dat compleet onwenselijk voor een nieuwssite. Ik betrap me er ook op dat ik de frontpage later op de dag vaker oversla, omdat er toch nooit iets nieuws te vinden is..
Wmb erg jammer :)

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Eensch! Het was mij ook reeds opgevallen. Ik blijf dapper F5en, echter is het na werktijd steeds minder voor mn gevoel.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja ook mij is dit opgevallen. Erg jammer, want juist NA kantooruren heb ik tijd om thuis op m'n gemak lekker artikelen door te lezen. Ik hoop eigenlijk wel dat hier iets aan gedaan kan worden vanuit Tweakers :) Zou het een stuk aantrekkelijker maken om s'avonds ook ff op de frontpage rond te dwalen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
hmm, 't valt dus ook andere mensen op? Zonder over te komen als een oude lul, vond ik 't vroeger altijd een uitdaging om juist ook laat nieuws op de frontpage te krijgen, maar dat was in de tijd van 'parttime' nieuwseditors.

*insert signature here

Verwijderd

Eensch :'(

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 13:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In het topic hieronder heeft Daniel er laatst nog wat over gezegd:
Daniel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:04:
[...]

Vroeger, voordat de recessie ons ook een stevige dreun verkocht, hadden we inderdaad avonddiensten en een uitgebreidere weekenddienst. Gemiddeld genomen komt er tussen ±10:00 uur en 23:00 het meeste nieuws naar buiten, en is het bezoek op Tweakers.net het hoogst. Vandaar dat we probeerden de nieuwsproductie gedurende die uren maximaal te houden.

Vervolgens waren we door sterk teruglopende inkomsten gedwongen de redactie in te krimpen, en daarbij zijn de avonddiensten gesneuveld. Uiteindelijk oordeelden we dat het belangrijker was de nieuwsstroom gedurende de dag op gang te houden. Vaak proberen we ook nog gedurende de werkdag zgn 'overstand' te maken, waardoor er ook later op de avond en 's ochtends nog nieuwe berichten op de frontpage kunnen verschijnen die dan al eerder geschreven zijn. Verder voegen freelancers af en toe nog wat toe buiten kantoortijden.

Als we in de toekomst de redactie weer uit kunnen gaan breiden is het herintroduceren van de avonddiensten zeker iets waar we naar gaan kijken. Het klopt inderdaad dat we op dit moment niet altijd goed genoeg kunnen inspelen op nieuws dat buiten Nederlandse werktijden naar buiten komt, maar het is op dit moment even kiezen of delen tussen overdag goede coverage of meer spreiding. Vooralsnog kiezen we voor het eerste, ook omdat dat makkelijker te managen is (een redactie die samenwerkt opereert efficiënter en ook wij hebben redacteuren die het af en toe fijn vinden gewoon op een normale tijd met hun gezin te kunnen eten ;))

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik kan het me ook wel voorstellen. Sinds een tijdje is de kwaliteit van de berichten hard vooruit gegaan, er zit meer werk in elk bericht dat verschijnt op de FP. Dat dat werk voornamelijk tussen 9 en 5 plaats vindt, tsja. Is dat niet logisch?

Is het nieuws zo snel verouderd, dat je om 20:00 geen nieuws meer van die middag wil lezen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

beany

Meeheheheheh

Vaak proberen we ook nog gedurende de werkdag zgn 'overstand' te maken, waardoor er ook later op de avond en 's ochtends nog nieuwe berichten op de frontpage kunnen verschijnen die dan al eerder geschreven zijn.
Bah. Als je een nieuwsbericht hebt, post het dan ook. Ga het niet bewaren om ook 's avonds nieuws te kunnen posten. Post het zodra het klaar is, kan ik bepalen of ik het direct of 's avonds lees...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
beany schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Bah. Als je een nieuwsbericht hebt, post het dan ook. Ga het niet bewaren om ook 's avonds nieuws te kunnen posten. Post het zodra het klaar is, kan ik bepalen of ik het direct of 's avonds lees...
ok baas.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
idd, ik zou 't raar vinden om dan maar nieuws achter te houden om 't vervolgens na kantooruren te posten 'zodat' je dan ook nieuws hebt. 't blijft gewoon jammer dat je tegenwoordig al 'weet' dat 't geen zin meer heeft om de frontpage te bekijken na 18 uur.

*insert signature here

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
beany schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Uiteraard houden we geen belangrijk nieuws achter, maar vaak gaat het om wat minder belangrijke (product)nieuwtjes die wel interessant zijn, maar waar geen tijdsdruk achter zit. Om nu te voorkomen dat we elke ochtend met een lege FP zitten totdat de nieuwsstroom van die dag op gang is zorgen we dat we altijd wat overhouden.

Het is inderdaad zo dat inmiddels 96% van het nieuws wordt geplaatst tussen 08:00 en 19:00 uur. Dat is een bewuste keuze: in 2006 was dat nog 70% en in 2002 61% (en in 1999 48% met dank aan de doorwaakte nachten van Femme) Sowieso is het ook inherent aan het feit dat we tegenwoordig werken met een fulltime redactie in plaats van met freelancers die voornamelijk na werktijd nog een berichtje tikken.
Zodra ik de redactie weer kan gaan uitbreiden zal uiteraard ook de spreiding toenemen, het is zeker de bedoeling in ieder geval tot ~22:00 uur weer nieuws te blijven plaatsen.
Pagina: 1