Moederbord of Geheugen kapot???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc geeft plotseling geen beeld :'( .Ik kan hem niet uit drukken en resetten.(de kabeltjes daarvan zitten er wel in)
Als ik hem aan doe hoor ik wel de processor en de videokaart, lichtje van videokaart brandt en de fan draait goed.
Ik heb alle onderdelen die niet nodig zijn er uit gehaald. (hdd, cd.rom)
Er zit ook een moboadapter op, daarmee krijg ik ook geen beeld.
Ik heb het geheugen ook van poort verwisseld, maar dat hielp ook niet.

Mijn moederbord is: MS 7302
De videokaart is: 7800 gt (mb weet ik niet)

Weet iemand wat heb probleem is?
Zou het moederbord of het geheugen kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor ook geen piepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien is de videokaart wel stuk als je geen beeld krijgt :) Probeer eens een andere videokaart en neem de 'hang- en opstartproblemen' troubleshooter eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn beeldadapter werkt zonder die videokaart ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met het vervangen van je voeding. Aangezien je ook helemaal geen piepjes krijgt, lijkt het erop dat je mobo te weinig spanning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan dat aan een voeding liggen? mn hdd led doet het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als je al het advies wat wij geven in twijfel gaat trekken dan heeft het geen zin om een topic te openen lijkt me? Neem de hang- en opstarten troubleshooter eens door, waarin eveneens het vervangen van je voeding aan bod komt. Mocht je daar niet uit komen vanwege beperkte computerkennis, dan zou ik je pc naar de winkel brengen waar je hem gekocht hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 27-08-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die voeding geeft genoeg stroom en als hij minder stroom geeft is ie kapot en zou hij niet meer aan willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ben student en heb niet veel geld te besteden om naar winkel te gaan, wil het graag zelf oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foute redenatie. Als hij te weinig volts doorgeeft, doet hij het nog steeds, maar zullen je onderdelen niet werken vanwege te weinig volts. Wel eens met XeNeRgY.
*Begint zich nu echt af te vragen waarom mensen hulp vragen als ze dan toch eigenwijs ontkennen dat het zal helpen...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan zou ik beginnen met je inlezen in hoe een pc werkt en welke onderdelen van elkaar afhankelijk zijn. Zonder enige inzet van jouw kant zal dit topic waarschijnlijk gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voeding is het niet, heb er een andere op gezet en er is niets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:23:
voeding is het niet, heb er een andere op gezet en er is niets veranderd
Op deze wijze kun je de overige onderdelen ook gaan proberen totdat je het probleem vindt. Probeer ander mobo, geheugen, videokaart, processor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke.

thx voor de reacties so far..

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke voeding is dat geweest? Een lichtere of een zwaardere? Je bent wel heel erg karig met info, maar je verwacht wel dat wij het hier oplossen voor je. Sorry, maar heb toevallig van de week mijn glazen bol uit mijn handen laten stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:27:
Sorry, maar heb toevallig van de week mijn glazen bol uit mijn handen laten stuiteren.
Dat kon hij niet weten, natuurlijk; hij heeft ook geen glazen bol! :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar Albatross, daarnaast had ik ook nog de pech dat vorige week mijn helderziende overleden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan wordt het helaas toch minimaal een dag testen voor TS, zonder garantie op resultaat :P
Pagina: 1