Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Hallo TWKR's

Sinds een paar dagen geleden doet mijn Flight simulator X(FSX) raar, nouja niet echt raar maar gewoon lage frames.
Ik heb FSX nu al bijna een halfjaar en hij heeft het altijd mooi gedaan op mijn setup:

Moederbord: Asus Crosshair II Formula
Processor: AMD PII 955 @ 3,2Ghz
Ram: 2x 2GB Corsair XMS2 DDR2 @ 800Mhz
Voeding: Coolermaster Silent Pro M700 Watt
GPU: 2x Asus EN250GTS (SLI)

Nu heb ik al verschillende forums bij langs geweest en gelezen, maar ik word er niet echt wijzer van, dus dacht ik laat ik mijn probleem eens aan tweakers voorstellen.

Het probleem is dus dat ik een te lage framerate heb (te laag om te kunnen spelen) terwijl ik dacht dat ik met mijn videokaarten nog wel goed zat, ik heb ook gehoord dat er standaard een FPS lock van 20 opzit!
Dit heb ik dus al handmatig naar 'Unlimited' gezet.

Verder heb ik alle graphics op ultra high gezet (omdat ik dacht dat het wel zou willen), maar blijkbaar niet.

Weet iemand een oplossing hoe ik FSX goed kan spelen? met goede frames.

M.V.G RaVeRZ ^^

• metamarty
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12:14

metamarty

Private RocketTwinky reporting

quote:
RaVeRZ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:03:
Verder heb ik alle graphics op ultra high gezet (omdat ik dacht dat het wel zou willen), maar blijkbaar niet.
Daar heb je het probleem. Begin eens met de water slider flink naar beneden te halen. Zie hier:

http://blogs.msdn.com/b/p...slider-and-fps-costs.aspx

Je kunt het best lage settings nemen voor alle graphics opties en dan verhogen zolang het werkt.

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-10 18:26

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

• ChickMagneet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-11-2017
Kan het zijn dat Flight Simulator SLI niet zo lief vind?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Inderdaad, want je CPU is snel zat (zelfs voor FlightsimX) en een zware vidkaart vereist het niet, heb het wel eens maxed out gespeeld op een 240GTS...

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

quote:
D4NG3R NL schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 03:15:
Inderdaad, want je CPU is snel zat (zelfs voor FlightsimX) en een zware vidkaart vereist het niet, heb het wel eens maxed out gespeeld op een 240GTS...
Ik heb ook gelezen op forums dat je alles op het laagst moet zetten en dan langzaam alles weer hoger zetten, zodat je wel goede framerate krijgt, kan iemand dit bevestigen?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
RaVeRZ schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Ik heb ook gelezen op forums dat je alles op het laagst moet zetten en dan langzaam alles weer hoger zetten, zodat je wel goede framerate krijgt, kan iemand dit bevestigen?
Eigenlijk is mijn enige woord hierop: Dôh...

Hoezo probeer je het niet gewoon? Waarom zou je een bevestiging moeten hebben?

Toch zou ik eerst eens proberen SLI uit te zetten, want het zou makkelijk op het hoogst moeten kunnen op 1920x1080.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Xadeon
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
@TS. Wat is in jou geval te laag? Met de genoemde resolutie + graphicssetting is een framerate van 30-40 acceptabel. Een tip trouwens, zet de traffic amount(5-15%) niet al te hoog, het is namelijk een enorme cputime vreter. Immers is FSX veel meer cpu-performance afhankelijk.

AMD AFC Ajax FC Barcelona Pulse?! RUN Linkin Park

quote:
Xadeon schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:17:
@TS. Wat is in jou geval te laag? Met de genoemde resolutie + graphicssetting is een framerate van 30-40 acceptabel. Een tip trouwens, zet de traffic amount(5-15%) niet al te hoog, het is namelijk een enorme cputime vreter. Immers is FSX veel meer cpu-performance afhankelijk.
Als ik alles op ultra high wil spelen dan gata dat met gemiddeld 12 fps, wat niet echt soepel loopt dus,

Ik heb al geprobeerd om van minimaal te gaan testen (test met fraps gedaan) wat nou de beste settings voor mij waren en dat waren zeg maar de standaard settings zoals die staan als je klaaar bent met installeren.

Alleen op die standaard setting is een framerate van 25 nog haalbaar, maar ik snap het ook gewoon niet omdat ik een paar week geleden FSX gespeeld heb op ultra high met een gangbare 40 frames, en nu opeens 10 frames, terwijl er qua OS en FSX (softwarematig) niks is veranderd (Alleen nieuwe Nvidia driver van 1xx.xx naar 25x.xx weet niet meer zo welke maar bijna nieuwste, omdat de nieuwste blauw beeld gaf in alle spellen met sli aan:S), dus had ik de driver gedowngrade naar vorige versie.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Voor nu al de 3e keer: WAT GEBEURT ER ALS JE SLI UITZET.

quote:
D4NG3R NL schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:39:
Voor nu al de 3e keer: WAT GEBEURT ER ALS JE SLI UITZET.
Vreemd genoeg haal ik zonder sli, met dezelfde standaard instelling als waar ik met sli 10 fps had, heb ik nu 15 t/m 25 fps.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Zoals we al zijden: FSX houd niet zo van SLI en/of CFX.

Daar zit het probleem bij jouw ook denk ik.

• Xadeon
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Je gaat aan het feit voorbij dat bij de TS FSX voorheen wel na behoren werkte. Dus zijn SLi setup lijkt me in dit geval niet het probleem.
@TS. Heb je een clean install van je vga-driver gedaan? Vermoed namelijk dat je GPU's niet opschakelen van 2D naar 3D-modus. Dus even vga-driver deinstalleren, gebruik maken van een tool als driversweeper in windows' veilige modus, en dan de driverversie weer installeren waarmee het eerst wel werkte.

AMD AFC Ajax FC Barcelona Pulse?! RUN Linkin Park

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FSPro
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 12:13
Check ook even of de target framerate slider in de opties op unlimited staat, dat scheelt ook zeker 25%

verdere FSX tweaks:

http://www.venetubo.com/fsx.html

dit scheelt zo 20/fps
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True