• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-02 17:25
He iedereen,

Ik sluit altijd mijn laptop via een hdmi kabel op mijn tv aan om films/series te kijken. Wij hadden eerst altijd een sony hdtv, nooit problemen mee gehad met films kijken.

Sinds kort heeft mijn pa een nieuwe tv gekocht van philips. Nou heb ik een probleem en dat is dat de kleuren van de tv veranderen. Deze kleuren worden roze/blauw/groen mengsel. Als ik de hdmi kabel er uit en weer er in doe is alles weer normaal, maar dan gebeurd het na 10 min weer.

Ik gebruik deze kabel ook voor de playstation, nooit problemen. Als ik een andere laptop gebruik heb ik het zelfde probleem. Dus ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Waarschijnlijk aan de instellingen van de laptop of tv, ik zou het niet weten.

Heb overal op google al gezocht maar kan er niks over vinden.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Alvast bedankt! :)

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-02 23:40
T-024 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:54:
He iedereen,

Ik sluit altijd mijn laptop via een hdmi kabel op mijn tv aan om films/series te kijken. Wij hadden eerst altijd een sony hdtv, nooit problemen mee gehad met films kijken.

Sinds kort heeft mijn pa een nieuwe tv gekocht van philips. Nou heb ik een probleem en dat is dat de kleuren van de tv veranderen. Deze kleuren worden roze/blauw/groen mengsel. Als ik de hdmi kabel er uit en weer er in doe is alles weer normaal, maar dan gebeurd het na 10 min weer.

Ik gebruik deze kabel ook voor de playstation, nooit problemen. Als ik een andere laptop gebruik heb ik het zelfde probleem. Dus ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Waarschijnlijk aan de instellingen van de laptop of tv, ik zou het niet weten.

Heb overal op google al gezocht maar kan er niks over vinden.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Alvast bedankt! :)
Dit probleem heb ik ook gehad.
Met mijn Sony-KDL-46EX500, ik liet het er maar bij zitten.

Nadat ik mijn laptop opnieuw had geinstalleerd en van Vista naar Windows 7 ben gegaan kreeg ik weer normaal beeld..merkwaardig maar zou echt niet weten aan welke instellingen het heeft gelegen..

• T-024
Ik vind het toch erg irritant om elke keer op te staan en die kabel er opnieuw in doen. Zit je net lekker in de film, verpest dit probleem het elke keer.

Maar ik heb het geprobeerd met een laptop waar vista opzit, en een nieuwe laptop met windows 7 van 3 dagen oud...

Dus het zou aan de tv moet liggen lijkt mij, maar wat is mij een raadsel.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:04
Moet een compatibiliteits-kwestie zijn. Mailtje aan Philips kan helpen als je geluk hebt.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 13:07

Plato112

Da is toch nie normaal!

Anders even de nieuwste firmware op je TV zetten. Deze is gewoon te vinden op de Philips site.

Speed limits are like herpes.

• T-024
Nieuwe firmware geïnstalleerd, nog steeds het zelfde probleem.. lagere resolutie helpt ook niet..

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 09:45
(jarig!)
andere hdmi kabel proberen?

• T-024
Nee, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Want met de ps3 heb ik geen problemen en met de vorige tv ook niet. Ik denk dat het toch aan de tv ligt, als ik schakel naar hdmi 2 en dan terug naar hdmi 1 is het beeld weer normaal.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
Met de PS3 heb je geen problemen, maar wel met je PC. Onderstaande quote geeft aan dat een herinstallatie heeft geholpen. Waarom denk je dat het aan je TV ligt, terwijl hiermee het tegendeel wordt bewezen?
Aphyrnae schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:23:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad.
Met mijn Sony-KDL-46EX500, ik liet het er maar bij zitten.

Nadat ik mijn laptop opnieuw had geinstalleerd en van Vista naar Windows 7 ben gegaan kreeg ik weer normaal beeld..merkwaardig maar zou echt niet weten aan welke instellingen het heeft gelegen..

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:02
Pierz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:13:
Met de PS3 heb je geen problemen, maar wel met je PC. Onderstaande quote geeft aan dat een herinstallatie heeft geholpen. Waarom denk je dat het aan je TV ligt, terwijl hiermee het tegendeel wordt bewezen?

[...]
Ik ga er toch vanuit dat het aan de tv ligt. Dit aangezien het probleem blijft met 2 verschillende laptops (1 Vista, 1 Windows 7), dezelfde HDMI kabel met een PS3 geen problemen geeft en dezelfde laptop+kabel op een andere tv aangesloten ook niet voor problemen zorgt.

TS, probeer eens een andere HDMI ingang op de tv, helpt dat?
Pagina: 1