win7 instalatie loopt vast (in afrond fase)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
hallo

Ik wil op mijn desktop opnieuw windows 7 installeren. de proefversie (build 7600 toch?) stond er nog op (helemaal vergeten), dus een tijdje geleden werd ik er ineens uitgegooid (constant meldingen etc).

Alleen nu loopt de installatie van windows 7 steeds vast. ik heb het nu een keer of 4/5 geprobeerd, maar telkens in de laatste fase (installatie afronden oid) loopt de installatie vast. de muis beweegt niet meer en de 3 puntjes die normaal gesproken heen en weer lopen staan ook stil.

ik heb hem een paar uur aan laten staan een keer, om te kijken of het geen tijdelijk iets was, maar hij bleef vast staan. Er is ook geen HD verkeer (ledje knippert niet).

ik heb eerste een bestaande dvd geprobeerd, toen de iso opnieuw gebrand en 2 keer geprobeerd en daarna een andere versie gedownload en gebrand, maar telkens hetzelfde probleem. Het gaat om win7 ultimate 64 bit (32 bit ook geprobeerd) op een hp pavilion elite m9180.

ik vermoed dat het iets met de pc te maken heeft, maar wat kan het zijn.

alvast bedankt

timberleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

De opties zijn nu nog zeer talrijk.
HDD is geformatteerd? Zijn er meerdere partities, is er genoeg ruimte?
Is je RAM nog goed, is je CD/DVD drive nog wel goed (aangezien het elke keer gebeurt, ondanks verschillende CD's).
Geen problemen met warmte?

Kan je wel bijv, Vista installeren? Ik zag dat 64-bit geen probleem mag zijn.
Lekker wat om uit te zoeken, ik begreep dat het dit weekend toch rotweer wordt :)

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik heb in de installatie van windows zelf op formatteren gedrukt, maar dat is zo snel klaar dat hij volgens mij alleen de 'inhoudsopgave' (ben de naam even kwijt) wist. geen partities en dus 500GB vrij.

Ram zou goed moeten zijn, maar ik heb hier ergens een dvd met memtest erop staan, die zal ik even gebruiken.

volgens mij heeft hij de dvd niet echt meer nodig in de afrondfase, maar het lijkt me dat het geen probleem moet zijn. anders zou hij op andere punten toch ook problemen moeten geven? Ik zou hem in de andere drive kunnen proberen (dvd brander). Dan kan ik daar omheen werken.

edit:
memtest is succesvol verlopen

edit 2:

het is nu wel gelukt.
ik had even de kast opengemaakt en de onnodige dingen afgekoppeld (brander, tv kaart, extra netwerkkaart) en toen weer met de 'oude' dvd geprobeerd. no problem

[ Voor 16% gewijzigd door timberleek op 27-08-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

timberleek schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:20:
Ik heb in de installatie van windows zelf op formatteren gedrukt, maar dat is zo snel klaar dat hij volgens mij alleen de 'inhoudsopgave' (ben de naam even kwijt) wist. geen partities en dus 500GB vrij.

Ram zou goed moeten zijn, maar ik heb hier ergens een dvd met memtest erop staan, die zal ik even gebruiken.

volgens mij heeft hij de dvd niet echt meer nodig in de afrondfase, maar het lijkt me dat het geen probleem moet zijn. anders zou hij op andere punten toch ook problemen moeten geven? Ik zou hem in de andere drive kunnen proberen (dvd brander). Dan kan ik daar omheen werken.

edit:
memtest is succesvol verlopen

edit 2:

het is nu wel gelukt.
ik had even de kast opengemaakt en de onnodige dingen afgekoppeld (brander, tv kaart, extra netwerkkaart) en toen weer met de 'oude' dvd geprobeerd. no problem
Ik wou net zeggen: klinkt als een device waar hij op hangt.

Het woord dat je zocht was partitietabel trouwens ;)