• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04-2025
Nu wist ik niet dat het bestond. maar ik kwam deze tegen:

pricewatch: MSI H55M-ED55 WIFI

Ze noemen hem wifi. Alleen het rare is dat bij de specificaties nergens iets over staat. Google is ook niet erg helpvol.

Als er een draadloze chip op zou zitten oid, waar zitten de antennes dan? :)

Ook zoek ik me rot naar micro atx boardjes die firewire hebben maar dan met een TI chipset.

Het gaat om 1156 boardjes. Iemand die hier wat vanaf weet? :)

Ook kwam ik bij de specs dit tegen:

Grafische aansluitingen: 1x VGA, 1x DVI-D, 1x HDMI. (enkel te gebruiken in een Clarkdale processor)

Dus als je een i7 hebt dan kan je dat niet gebruiken? Dat zou toch wel uber vreemd zijn.

Iemand die wat opheldering heeft :)?

[ Voor 18% gewijzigd door Alcje op 27-08-2010 00:23 ]

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De MSI H55M-ED55 WIFI is bundel van een MSI H55M-ED55 moederbord en een los MSI US310EX USB wifi stickje.

Wat betreft de grafische aansluitingen, de H55 heeft geen geintegreerde graphics controller, deze zit tegenwoordig in de processor package gebakken. De processor is dus min of meer verbonden met de vga/dvi/hdmi aansluitingen op je moederbord. Bij een processor zonder geintregreerde graphics controller (zoals de i7) kun je deze aansluitingen dus niet gebruiken.

Verder kun je met een beetje googelen wel bordjes vinden met een TI firewire chip, zie bv.
http://gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3503#sp

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Alcje
Dankje, ik snap het nu idd. Zag idd dat giabyte het wel had. Maar als je dan kijkt in verhouding wat je ervoor betaald, dan kun je denkik beter een leuke asos mobo pakken en dan een pci-e firewire kaartje nemen.

Het is jammer dat je geen fatsoenlijke i7's hebt met een gpu :< zoals de 860 oid.

Zijn er geen mobos dan waar een i7 bijv op past (micro atx boardjes) waar wel een video chip op zit?

[ Voor 14% gewijzigd door Alcje op 27-08-2010 14:07 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik snap eigenlijk niet echt waarom je een i7 wilt en daarentegen een geintegreerde videokaart op het moederboard, want dat staat eigenlijk naar mijn mening een beetje lijnrecht tegen elkaar. Een i7 860 bv koop je vanwege de snelheid van het systeem maar een geintegreerde videokaart is nu niet direct bedoeld voor snelheid.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat is er mis met een onboard graka, als er niets, maar doen ook niets vereist wordt aan de GPU, maar enkel aan de CPU?

Een kleine server bouwen heb je echt geen HD/3D kaart nodig hoor..

Ey!! Macarena \o/

• Alcje
Ik gebruik hem alleen voor muziek bewerking etc. Ik kijk nooit films etc.

Gaat mij op de CPU en het geheugen. Wat voor grafishe kaart erin zit boeit me echt niet.

Wel jammer dat je dus niks eraan hebt aan die aansluitingen als je dus geen cpu met gpu gedeelte hebt.

Beetje lomp eigenlijk :)

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Je kan voor 3 tientjes een simpel PCI-E kaartje kopen en 2e hands betaal je er nog minder voor, dus daar hoef je het niet voor te laten.

• Alcje
Ja precies ik zit nu te kijken. Had een kaartje van ASus gezien een 4850 ofzo. Wil er echt niet meer dan 100 euro voor uitgeven en er moet hdmi en dvi opzitten.

Maar waar ik nog niet aan gedacht had, is dat als ik een M-atx mobo heb, dat je dus ook moet oppassen met de cooler van de grafishe kaart, want anders mis ik dus 1 slot. En dat is dus zeker niet de bedoeling.

Dus nu op zoek naar een knappe gfx kaart. die echt maar 1 slot in beslag neemt.

Kwa mobo kwam ik uit op de asus pricewatch: Asus P7H55D-M EVO
of de pricewatch: Gigabyte GA-H55M-USB3

Voordeel van de gigabyte is dat die een firewire chipset van TI erop heeft zitten. Dit scheelt me dus al 1 kaart.

Dus denk dat het die gigabyte word, al heb ik niet echt ervaring met dit merk. Asus heb ik nooit problemen mee gehad. Maar denk dat er niet echt slechte mobos meer zijn tegenwoordig?
Pagina: 1