Toon posts:

Rear speakers die op ondergrend 80Hz of minder draaiën

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb volgende configuratie :

Kef Kube 1
Klipsch RF35 voor vooraan
Onky SR508
Kabels Oehlbach

Maar nu komt het heb de center en de rear speakers opgeblazen van mijn vriendin omdat ik de ondergrens had ingesteld op 60HZ :) :)
Nu ben ik op zoek naar kleine luidsprekers voor mijn rears , iets in de vorm van de jewel kubes van Bose , liefst geen Bose aangezien ik daar geen goede ervaring bij heb .Met een min van 80Hz als ondergrens of iets lager .
Alle betaalbare voorstellen onder de 500 euro zijn welkom . ;)

Bedankt alvast .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 21:25 ]

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:37
Voor rear

2x Klipsch RB 51

Specifications
FREQUENCY RESPONSE 50Hz-24KHz ± 3dB
POWER HANDLING 75W RMS / 300W Peak
SENSITIVITY 92dB @ 2.83V / 1m
NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms compatible

En als center

1x Klipsch RC-42 II

Specifications
FREQUENCY RESPONSE 88Hz-24KHz ± 3dB
POWER HANDLING 75W RMS / 300W Peak
SENSITIVITY 95dB @ 2.83V / 1m
NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms compatible

Heb je een mooie combinatie van Klipsch uit bijna dezelfde bouw serie. Weet je dat je qua geluid hetzelfde zit.
Oh shit never mind verkeerd gelezen dit is natuurlijk allemaal te groot. Of je krijgt je vriendin zover dat je grotere speakers mag plaatsen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Imperial Guard op 27-08-2010 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het meeste probleem :) :) maar bedankt voor de reply .

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoezo heb je de speakers opgeblazen door een te lage ondergrens?
Zou je niet eerder kijken hoe het kan dat die zijn opgeblazen want te laag :?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Inderdaad, 'onderin' opblazen gaat met gigantische vermogens gepaard. Je moet in staat zijn je speakers op hun maximale uitwijking te krijgen, om kortsluiting aan te brengen. Dit kan alleen als je óf echt veel vermogen gebruikt hebt, óf als je front speakers heel klein waren en je daar teveel doorheen blies. Maar dan moet je geluid al lang aan het vervormen geweest zijn.

Is het niet voor de hand liggender dat er in het hoog teveel aanwezig was?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was dat ik de crossover in de versterker op 40Hz had gezet , de kleine samsung luidsprekertjes konden dit natuurlijk niet aan , had de versterker voor 40% opengedraait om achteraan in de tuin nog te horen , toen ik later op de avond terug binnenkwam werkte deze niet meer ... Heb maar een 35W/ kanaal
Pagina: 1