Voor een Google Maps project wil ik via JavaScript de geocoding resultaten terugkrijgen bij de lookup van een adres. Nu had ik hiervoor de volgende methode gemaakt:
Nu heb ik al geprobeerd de return waarde te plaatsen in plaats van de AddMarker-methode, voo de geocoder.geocode methode en combinaties daarvan. Ook heb ik ook geprobeerd een variabele in de functie aan te maken, waarnaar deze werd gevuld door de geocoder en dan gereturned werd. Echter krijg ik steeds een 'undefined' terug, zeer waarschijnlijk door de asynchrone communicatie met de server.
Waarschijnlijk is het iets heel simpels, of zeer simpel op te lossen, maar ik zit me er redelijk op stuk te bijten en kom er maar niet uit.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function GeocodeAddress(name, address, postcode, city) { var geocoder = new google.maps.Geocoder(); var query = name + ' ' + address + ' ' + postcode + ' ' + city; geocoder.geocode( {'address': query}, function(results, status) { if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) AddMarker(name, results[0].geometry.location.lat(), results[0].geometry.location.lng()); // hier een return... }); } |
Nu heb ik al geprobeerd de return waarde te plaatsen in plaats van de AddMarker-methode, voo de geocoder.geocode methode en combinaties daarvan. Ook heb ik ook geprobeerd een variabele in de functie aan te maken, waarnaar deze werd gevuld door de geocoder en dan gereturned werd. Echter krijg ik steeds een 'undefined' terug, zeer waarschijnlijk door de asynchrone communicatie met de server.
Waarschijnlijk is het iets heel simpels, of zeer simpel op te lossen, maar ik zit me er redelijk op stuk te bijten en kom er maar niet uit.