Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na opstarten, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude compaq presario staan.
Wou deze weer aan de praat maken voor mijn zusje, alleen wanneer het op het punt komt om gebruikers te selecteren, wordt het scherm zwart.
Heb verschillende monitoren geprobeerd, verschillende harddisks en zowel windows vista als windows xp.
Wat zou het probleem zijn?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 20:40
Kan het zo niet omschrijven, kan je wat meer details geven?

Geeft het scherm nog licht? Dat je ziet dat die aanstaat?
Werkt het andere scherm ook tijdens de installatie? En wat gebeurt er als je het scherm dicht doet terwijl er een andere monitor is aangesloten (meestal switcht die dan pas naar de ander).

Je zou ook nog even een cd van ubuntu kunnen proberen en gewoon dan opstarten, niet installeren. Kijken wat er dan gebeurt.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:21
Gaat ie vanaf Windows XP bootscreen of Windows Vista bootscreen meteen naar een zwart scherm?
Dan ligt het waarschijnlijk aan je videokaart. Op dat moment schakelt Windows van VGA naar 1024x768 of hoger (oftewel naar je eigen ingestelde resolutie).

Om dit te testen moet je eigenlijk even in veilige modus opstarten. Als je dan wel Windows in kan komen ligt het dus 99% zeker aan de resolutie. Je videokaart is dan waarschijnlijk kapot, of er is een raar driverprobleem. (aangezien je met een verse XP/Vista probeert te booten draait je videokaart nog op Windows drivers gok ik?)

[ Voor 60% gewijzigd door Barleone op 26-08-2010 22:21 . Reden: thumbs ingevoegd ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 20:40
Als het scherm die resolutie ondersteunt, ja. Dat klopt. En aangezien het ook niet op een externe monitor werkt zou dan je videokaart deels kapot moeten zijn. Maar dat vindt ik zelf ook wel raar, gezien die ervoor wel doet met een wat lagere resolutie..