Ik zit me hier nu al een tijd op blind te staren.. heeft iemand misschien een idee hoe dit kan?
Ik gebruik MySQL en ik probeer een tabel te maken op basis van de inhoud van enkele tabellen. Nu loopt die query stuk op het omvormen van het varchar-veld naar een datum veld:
resulteert in:
Als ik vervolgens
dan levert dit ook geen enkel probleem op en krijg ik netjes de rij (ook zonder de functie month overigens).
Ook als ik in plaats van de tabel een view maak op die tabel kan ik de view gewoon gebruiken. Wil ik die view echter opslaan in een tabel.. je raadt het al!
Iemand enig idee?
Ik gebruik MySQL en ik probeer een tabel te maken op basis van de inhoud van enkele tabellen. Nu loopt die query stuk op het omvormen van het varchar-veld naar een datum veld:
code:
1
2
| create table test.t (select month(str_to_date(b.RECDATE,'%d-%m-%Y')) from test.orders b); |
resulteert in:
code:
1
2
| Error Code: 1292 Truncated incorrect date value: '12-3-2009 9:19' |
Als ik vervolgens
code:
probeer dan krijg ik netjes de datum te zien. Probeer ik vervolgens alle records uit de tabel te halen door1
| select str_to_date('12-3-2009 9:19','%d-%m-%Y'); |
code:
1
| (select month(str_to_date(b.RECDATE,'%d-%m-%Y')) from test.orders b) |
dan levert dit ook geen enkel probleem op en krijg ik netjes de rij (ook zonder de functie month overigens).
Ook als ik in plaats van de tabel een view maak op die tabel kan ik de view gewoon gebruiken. Wil ik die view echter opslaan in een tabel.. je raadt het al!
Iemand enig idee?