Toon posts:

K7 500 Kapje eraf PC doet het niet meer !!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mozes ik wordt helemaal .....hiero ik heb al een tijdje een AMD 500 tot kort wou ik heb overklokken maar ik haalde het achter-kapje eraf en ik douw de CPU er weer in en dan doe ik de stroom op mijn pc en floep hij gaat automatich aan en ik doe het kapje er weer en op hij is weer normaal ( ik heb trouwens een MSI 6167 )
Ik snap er niets van zit er een soort
CPU- detectie in mijn MOBO !!!!

Verwijderd

Adem in, adem uit. Denk aan een waterval en hoe daar het kristalheldere water naar beneden valt.
Hoor je het water vallen? Ruik je de frisse lucht?

Mooi zo, nu ben je rustig en kan je je verhaaltje nog een keer opschrijven. Ik wil je wel helpen, maar hier snap ik niets van.

Off-topic:
HE BUNNY, OP VAKANTIE OF ZO.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk maxx, over zulke vage problemen heb ik het dus :) :) :)

Verwijderd

Stanley: even het voltage van je eigen CPU wat bijstellen ;)

Ik dacht trouwens dat overclocken op een MSI 6167 errug schwierig was. Ik heb hier verhalen gelezen dat CPU's geen Mhz hoger wilden draaien op dat board en spontaan offline gingen op 101Mhz. Het zou best kunnen dat je, na een tijdje die PC offline te hebben gehad, je settings weer op de defaults hebt staan en hij weer als vanouds opstart.

Dit kan toch, of moet ik nu mezelf resetten?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ennuh stanley,
een beetje interpunctie kan ook geen kwaad.
Het zal wel een fundamentalistische processor zijn,voelt zich fijner met kapje :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Hij zegt dat het kapje eraf is, niet dat hij het voltage en snelheid heeft veranderd, en ten tweede kan je de bus van de MSI helemaal niet aanpassen, dus als je hem dan toch op 101 wil hebben werkt dat niet nee.

Ik denk dat de Athlon er gewoon niet goed in blijft zitten zonder dat kapje, dat heb ik ook wel eens, je moet hem goed stevig erin duwen en dan heel voorzichtig rechtzetten.

Verwijderd

Haal het kapje er nog eens af en steek er de gfd er eens niet op. Wedden dat i dan loopt.
Ik heb een Afterburner gehad(weggegeven) en bij sommige Athlons startte de comp niet op met deze gfd. Sommige processors zijn wat gevoeliger voor het spanningsverschil wat de gfd teweeg brengt.
Kapje eraf, testen.
gfd erop, weer testen.
Loopt i niet meer, meteen stroom afzetten, de gfd kan nl je athlon beschadigen.
Post je bevindingen even, en geef toe dat het een beetje lastig is om te begrijpen wat je bedoelt. Zeker als de lezer dit nog niet heeft meegemaakt.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:20
Okee makkelijke oplossing:

Steek je proc er goed in!! Ik zelf had mijn Athlonneke er niet goed ingeduwd, pc gaat ook automatisch aan na insteken van power, vans gingen het dus auto. doen. Ik was dus een beetje schijterig om botte krachten op mijn nieuwe procje los te laten! ;)

Ofwel: Proc zit er niet goed in.
Pagina: 1