• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een klein 5.1 setje welke ik over een tijdje aan wil sluiten op een Harman Kardon AVR145. Dit word een setje dat ik aansluit op mijn computer. Op mijn bureau heb ik echter zeer weinig plaats en daarom staat daar nu een Creative 5.1 setje welke eigenlijk nergens naar klinkt maargoed. Na wat zoeken blijkt echter dat er niet veel kleine setjes zijn. Ruimte voor een relatief grote subwoofer heb ik wel, maar de center en 4 sattelieten mogen echter niet te groot zijn. Op kieskeurig vind ik 1 setje wat binnen mijn eisen valt kwa formaat maar niet kwa budget:

De JBL SCS 140 voor 150 euro:
Afm. voorspeaker (H x B x D) 111x85x95 mm
Afm. centerspeaker (H x B x D) 83x194x95 mm
Afm. achterspeaker (H x B x D) 111x85x95 mm

in mindere mate de JBL SCS 200.5 omdat deze niet echt plat kunnen liggen.

Dit setje is voor mij wel een optie aangezien de afmetingen net kunnen. Iets kleiner zou fijn zijn. Ik kan echter niet echt meer geschikte setjes vinden van dit formaat of kleiner. Ik ben op zoek naar:
-Nieuw of 2e hands (beschadigingen ed zijn niet erg)
-prijs van 50 a 100 euro
-klein (max 8 tot 10 centimeter hoog, staand of liggend)
-actieve subwoofer
-wel een merk dus nu ook weer geen sweex zooi oid, bijna ieder "merk" is wel beter als wat ik nu heb.
-als ze plat kunnen liggen is dat een pre. Als ze te hoog zijn leg ik ze gewoon plat.

Wie kan mij meer van dit soort setjes noemen zodat ik een goede keus kan maken?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 22:13
- Jamo A102 HCS5
- Boston Acoustic Soundware XS
- Canton Movie 60
- Canton Movia 80

Genoeg keus dus, alleen is het de vraag of je het met het gestelde budget gaat halen. Overige eisen voldoen ze aan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Heb je wel een versterker/receiver dan?
Want zo te zien ben je nu aan het kijken bij de homecinemasetjes en dat zijn passieve speakers.
Volgens mij kun je beter bij de PC speakers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

centr1no schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:10:
Heb je wel een versterker/receiver dan?
Want zo te zien ben je nu aan het kijken bij de homecinemasetjes en dat zijn passieve speakers.
Volgens mij kun je beter bij de PC speakers kijken.
Lezen is ook een vak he ;)
Die Harman Kardon AVR145 die TS noemt is een 5.1 receiver, dus dat gaat goedkomen :)
Wat je zou kunnen proberen is de plugjes van je sattelieten afknippen en die er aan hangen. Je sub kan op de subwoofer pre-out met een verloopje. Dikke kans dat je geluid dan al een heeel stuk beter wordt - de ingebouwde versterker van zo'n creative is nou niet echt van topkwaliteit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Dat is al de 2e keer vandaag dat ik ergens overheen lees. :X
Excuses voor de nutteloze reakties.

Maar nu heb ik de TS nog eens gelezen en maak ik daar uit op dat je de center en 4 speakertjes op je bureau wilt zetten.
Als dat zo is heeft die 5.1 niet zo heel veel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
centr1no schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:55:
[...]

Dat is al de 2e keer vandaag dat ik ergens overheen lees. :X
Excuses voor de nutteloze reakties.

Maar nu heb ik de TS nog eens gelezen en maak ik daar uit op dat je de center en 4 speakertjes op je bureau wilt zetten.
Als dat zo is heeft die 5.1 niet zo heel veel nut.
Klopt, 5.1 is redelijk nutteloos, maar ik moet regelmatig surround audiofiles testen en dan is het erg handig. Ik ga dan iets verder naar voren zitten en dan is het surround effect goed hoorbaar. Ook tijdens gamen is het best goed te merken. Films ed test ik alleen maar op de pc.

Mmh ik zou idd de creative speakers kunnen hergebruiken. Daarnaast heb ik op mijn hoofdinstallatie een goede subwoofer staan die ik middels een switch zou kunnen schakelen tussen set 1 en set 2 want ik ben bang dat de subwoofer van de creative nooit beter gaat klinken als nu.

Op dit moment staat het 5.1 setje al op mn bureau dus dat gaat niet veranderen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1