Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

raar probleem met mn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus een best raar probleem met mn pc.
Ik heb gisteren eindelijk mijn nieuwe behuizing gekregen: een Coolermaster Elite 310 ofzo. 8)
Maar nu komt het rare, als ik em aanzet doettie et gewoon en als ik heb dan uitzet en na een half uurtje ofzo weer aan wil doen doet ie et niet. :'(
En als ik dan de schakelaar van de voeding omzet en de kabel van de voeding eruit en er weer in doe doettie et wel.

Mijn vraag is dus:
Hoe kan dit?

mvg,

edwin112

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die iets weet?

Ik dacht zelf dat het misschien aan de stekkerdoos lag. Want het is een hele oude en dat hij dan misschien niet goed contact maakt.

help me alsjeblieft!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Is ie geaard? Misschien iets met lekstroom/reststroom in de elko's.

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 22:11
Zomaar wat ideeen om je verder te helpen:
Wat is er allemaal vervangen bij het overzetten in de nieuwe kast? Voeding waarschijnlijk, maar ook andere dingen zoals grafische kaart, USB devices, OS installatie? Kun je je oude voeding weer aansluiten en verdwijnt het probleem dan? Heb je insteekkaarten of randapparatuur in de kast zelf die je eruit kunt halen/loskoppelen, om uit te sluiten dat het daaraan ligt? En heb je al bijvoorbeeld met een Knoppix CD geboot en gebeurt dan hetzelfde? En komt het systeem wel weer op na suspend en/of hibernate?

HTH!

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Verwijderd

mischien inderdaad aarding, of moederbord niet goed gemonteerd :) dat zul je even moeten kijken.
hij heeft alleen nieuwe kast dus rest van de hardware is (denk ik) hetzelfde :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had juist een andere voeding gekocht omdat die andere (helaas) was overleden. En ik heb verder niks aan mn pc verandert. en wat is aarding als ik vragen mag?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

misschien klopt er iets niet met je aan & uit schakelaar op de kast! Verwissel hem eens met je reset knop stekker en kijk of ie wel moeiteloos aan en uit gaat met je reset knop :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
dat zou misschien wel kunnen aangezien hij in mijn ouwe kast zonder moeite aanging.
maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt moet ik stekkers binnen in de pc even nakijken of ze wel goed zitten?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Als je een nieuwe kast hebt gekocht heb je toch al je hardware uit je oude kast in je nieuwe kast gezet? D.w.z. dan ben je toch bekend met de bedrading van kasten en moederbord? Hij heeft het over al die piepkleine 2-pins stekkertjes die vanaf de knoppen van de voorkant van je kast naar je moederbord lopen. Power_sw en Reset_SW, of dergelijke namen hebben ze. En die 'stekkers' zitten idd binnen in je kast ;-)

Pak anders de handleiding van zowel kast als mobo er even bij en check of alles goed zit aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk heb ik het niet gedaan maar een goede kennis van mij die er heel erg veel vanaf weet maar ik zal even kijken of ze wel goed zitten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien beter als je die kennis laat kijken en als hij er niet uitkomt hem laat posten.

Het schiet namelijk niet zo op als je ons niets kunt vertellen van wat er in de kast zit en wat er exact mee gedaan is. We hebben namelijk geen glazen bol.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.