• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
Ik heb onlangs mijn oude K530i naar sony gestuurd (via de winkel) omdat mijn scherm soms heel gekke kleuren vertoonden (blauwe en roze horizontale balken) en daarbij zelfs soms heel het menu door elkaar haalde, terwijl de gsm bleef werken. (Dit gaat niet weg voor je de gsm herstart) Ik had nog nooit zoiets gezien. Soms gebeurde het ook dat het scherm van de gsm gewoon blank ging en ik de batterij er moest uithalen.

Nu krijg ik hem terug van retour, ongerepareerd: valschade.
Nu vroeg ik de winkelier hoe ze dat konden nagaan, en hij zei dat ze daar foto's van maakte, dus vroeg ik of ze die ook konden doorsturen. Dat hebben ze dan ook vriendelijk gedaan.

Volgens de winkelier zijn de connectors van de simkaartlezer beschadigd..
Ik snap totaal het verband niet, kan dit ondirect er toch iets mee te maken hebben of heeft sony me gewoon geen nieuwe/gerepareerde gsm willen terugsturen?

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/f2o7fc.jpg

• SoulShot
Moet ik dit misschien beter in een of ander electronica forum posten?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 15:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er mist een weerstandje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mua0yma2HaIrYfGJGmuBrYI4/full.jpg

Dit gaat moeilijk worden, maar ik zou er wel proberen tegenin te gaan. Naar mijn mening kan dit nooit zomaar door vallen komen. Als een weerstandje los komt door vallen, moet er meer beschadigd zijn dan alleen dat weerstandje.

Ik zou zeggen, antwoord dit naar ze en vraag hoe het komt dat dat weerstandje los komt, terwijl er verder niets beschadigd is (is dat zo? dat is namelijk wel cruciaal).

Als de buitenkant er namelijk gewoon goed uitziet, dan kan ik dit nooit aan valschade verweten worden.

Succes met Dynafix (bedrijf waar `ie ter reparatie ligt)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Moehahah Dynafix

Fijne gasten hebben me HTC diamond wel gerepareerd maar kreeg hem ook 1ste keer terug met boodschap "water schade batterij" geen garantie. nog een keer via HTC NL opgestuurd en 2de keer (nadat ze de klachten omschrijving kwijt waren en deze via e-mail opnieuw opvroegen) wel gerepareerd en de batterij.... die doet het nog gewoon.

ik zeg opsturen!

My life is in 2D, How about yours?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 15:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

offtopic:
HTC's zou ik inderdaad altijd via HTC zelf opsturen. Volgens mij gaan ze dan namelijk naar Eurotwice in België. Ondanks dat die ook wel eens toestellen naar mijn mening fout diagnostiseren, is dat beter dan Dynafix.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
@ Ginz Nope mijn diamond is echt naar Dynafix gegaan heb de bon ervan of is eurotwice onderdeel van hun?

My life is in 2D, How about yours?

• SoulShot
De gsm ziet er wel beschadigd uit aan de buitenkant en is inderdaad ook enkele keren goed gestuiterd. Maar dat weerstandje aan de sim kan toch niets aan het scherm doen? Of kijkt men gewoon of er valschade heeft plaatsgevonden onafhankelijk van het probleem en keuren ze'm daarom af?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Waarom doet Dynafix eigenlijk zo kut met dat waterschade gezeik :r ? Ze krijgen de betalingen toch vergoed door de fabrikant van de telefoon?

• SoulShot
Dynafix beweert dat door het missen van dat weerstandje de gsm niet meer onder garantie valt omdat dit een bewijs is voor het vallen van de gsm. Maar is dit wel correct? Sinds die weerstand niks te maken heeft met het scherm?

Stel mijn gsm is in de wasmachine geweest, maar werkt na drogen gewoon weer, maar na paar maanden werkt de camera niet meer, dan vervalt de garantie ook?

Verwijderd

SoulShot schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:03:
Stel mijn gsm is in de wasmachine geweest, maar werkt na drogen gewoon weer, maar na paar maanden werkt de camera niet meer, dan vervalt de garantie ook?
Ja natuurlijk. Water kan allerlei 'vreemde' effecten op elektronica hebben, juist op de wat langere termijn. Corrosie heet dat.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05

Onbekend

...

Dynafix beweert dat door het missen van dat weerstandje de gsm niet meer onder garantie valt omdat dit een bewijs is voor het vallen van de gsm. Maar is dit wel correct? Sinds die weerstand niks te maken heeft met het scherm?
Ze proberen allerlei oorzaken te vinden waardoor het niet onder garantie zou vallen.
Zoals eerder is gezegd kan het weerstandje niet afgebroken zijn door het vallen. Er zou dan veel meer stuk moeten zijn.
Het lijkt er trouwens op dat dat een condensator is geweest om de voedingsspanning van de simkaart stabiel te houden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Zo'n foto zegt niks. Jij mag je GSM niet openmaken (anders vervalt je garantie). Dus als een reparatietoko jouw telefoon ontvangt zouden ze in theorie hem open kunnen schroeven, wat kapot maken een foto maken en zeggen: water/valschade. Jij ken daar op geen enkele manier wat tegenbewijzen, want jij mag hem niet voordat je hem opstuurt openmaken en fotograferen, dus je kan het nooit controleren. Lekker makkelijk voor reparatiebedrijven!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 22:36 ]

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01 15:37
Ik wil even iets kwijt over de manier hoe mensen lopen te bitchen over reparatiebedrijven. Ik werk zelf bij zo'n bedrijf en weet dus aardig hoe het eraan toe gaat.
Veel mensen zeggen dat problemen die niet verholpen kunnen worden, of wat te duur wordt of wat voor reden dan ook worden afgeschoven op vocht/val/stoot/wat dan ook- schade. Dit is absoluut een foute conclusie. Een reparatiebedrijf krijgt van de fabrikant, als een toestel nog fabrieksgarantie heeft, een vergoeding voor het repareren van een mobiele telefoon. Deze vergoeding is dusdanig groot dat het reparatiebedrijf de onderdelen kan aanschaffen, werknemers kan betalen en winst kan maken uiteraard (het zijn bedrijven dus ze moeten winst maken).
Deze vergoeding krijgen ze alleen (!!!) als een toestel onder fabrieks/aankoopgarantie wordt gerepareerd. Als een toestel wordt afgekeurd om wat dan ook voor een reden ontvangt het bedrijf hier geen vergoeding voor van de fabrikant. Het afkeuren van een toestel is dus zeer onrendabel (de tijd die er in is gestoken door een medewerker van het reparatiebedrijf moet uit eigen zak worden betaald).

Bij de topicstarter is zijn toestel opgestuurd vanwege problemen, maar de rede waarom hij is afgekeurd lijkt totaal niet te stroken met de genoemde klachten. Dit kan zijn vanwege een aantal redenen, namelijk:

Door het missende component kunnen er andere componenten stuk zijn gegaan, wat de klacht uiteindelijk wel kan veroorzaken (het is en blijft gevoelige electronica waarbij meer met elkaar verbonden is dan je vaak denkt).

Stel dat het reparatiebedrijf denkt "goh, er mist maar 1 ding, we lassen het er weer op en iedereen is blij!" Het reparatiebedrijf geeft (verplicht) garantie op deze reparatie. Bij ons is dit 3 maanden. Als er nu ook andere componenten kapot zijn gegaan doordat er een mist, kan het zijn dat het toestel er na een week weer mee ophoudt. De reparatiekosten van deze reparatie (de 2e binnen een korte periode) kan niet worden verhaalt op de fabrikant. Het verschilt per fabrikant, maar meestal laten ze een tweede reparatie onder fabrieksgarantie pas toe na 90 (!!!) dagen (als een toestel dus voor die tijd terugkomt mag wederom het reparatiebedrijf opdraaien voor de te maken kosten).

Zo maar even 2 redenen waarom bovengenoemd toestel afgekeurd is.

Hierboven worden dingen genoemd die (bij ons in ieder geval) absoluut uit den boze zijn, en waar niemand iets mee opschiet, de klant en het bedrijf niet (toestellen openmaken iets kapot maken en roepen dat de klant het gedaan heeft)

Denk nu alsjeblieft niet dat ik alleen mijn werkgever probeer te beschermen, het komt ook voor dat een toestel ten onrechte wordt afgekeurd, of dat het te onduidelijk waarop het toestel wordt afgekeurd. Ik weet niet hoe mijn collega's het doen maar bij mij is bij twijfel het voordeel alleen maar aan de klant. Ik ga er vanuit dat dit bij mijn collega's ook zo is. Dit is een stukje klantenbinding wat aangegaan wordt, een klant die niet tevreden is komt niet snel terug en je mist dus inkomsten.

Verwijderd

Loekasj schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:07:
Ik wil even iets kwijt over de manier hoe mensen lopen te bitchen over reparatiebedrijven. Ik werk zelf bij zo'n bedrijf en weet dus aardig hoe het eraan toe gaat.
Veel mensen zeggen dat problemen die niet verholpen kunnen worden, of wat te duur wordt of wat voor reden dan ook worden afgeschoven op vocht/val/stoot/wat dan ook- schade. Dit is absoluut een foute conclusie. Een reparatiebedrijf krijgt van de fabrikant, als een toestel nog fabrieksgarantie heeft, een vergoeding voor het repareren van een mobiele telefoon.
Kijk alleen al naar vochtschade hoeveel klachten daarover bestaan, zonder dat mensen hem ooit in het water hebben laten vallen. Wie zegt dat die plakkertjes niet veel te snel verkleuren? Trouwens fabrikanten hebben er zo veel mogelijk baat bij niks te hoeven repareren (dat kost alleen maar geld). Dus die hebben liever dat reparatiebedrijven te streng dan te lief zijn, bij het beoordelen of het wel of niet onder de (fabrieks)garantie valt. Elke keer als jullie oordelen dat het onder de fabrieksgarantie valt, kost het - zo zeg jezelf - de fabrikant geld. Het lijkt me heel sterk dat er geen (in)formele druk uitgaat vanuit fabrikanten om niet te gemakkelijk iedere inzending maar te repareren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 00:15 ]

• Loekasj

Ja dan vervalt de garantie. Door de vochtschade kan het namelijk zijn dat er vanalles in je telefoon kapot is gegaan (kortsluiting enzo)

• Loekasj
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:10:
[...]

Kijk alleen al naar vochtschade hoeveel klachten daarover bestaan, zonder dat mensen hem ooit in het water hebben laten vallen. Wie zegt dat die plakkertjes niet veel te snel verkleuren? Trouwens fabrikanten hebben er zo veel mogelijk baat bij niks te hoeven repareren (dat kost alleen maar geld). Dus die hebben liever dat reparatiebedrijven te streng dan te lief zijn, bij het beoordelen of het wel of niet onder de (fabrieks)garantie valt.
Als jij een nokia hebt gehad die wordt afgekeurd terwijl je zeker weet dat er niks mee is gebeurd is de kans kleiner dat je weer een nokia kiest, dus dit is niet waar. Wij hebben ook nog nooit een fabrikant horen klagen dat er teveel garantieclaims zijn geweest binnen een bepaalde tijd, dit is dus bullcrap.
Vochtschade is ook zo'n leuke misstand, dit wordt niet alleen veroorzaakt door het langdurig onderdompelen van het toestel in water, maar bijvoorbeeld ook door:

Het bellen in de regen, toestel voor de spiegel in de badkamer leggen en gaan douchen, lekker fietsen en dan toch nog net even een regenbui meepakken met het toestel in je zak, warme dag waarbij het s'avonds lekker gaat afkoelen (condens), zweet, etc. etc. etc. etc.
Ik heb een keer die vochtschadestickers getest, en je moet echt VEEL moeite doen ze te laten verkleuren. Komt er ook nog bij dat als er maar 1 sticker verkleurd is en er is voorde rest NIKS te zien aan het toestel van binnen en buiten deze alsnog gerepareerd wordt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoezo klantenbinding? Ik heb als klant vaak geen keuze naar welke toko de spullen teruggaan.
Over afschepen: ik heb eens een medewerker van zo'n toko aan de lijn gehad nav een kapotte iphone. De print was gebroken. Okay gevalletje garantie (buitenkant was ok), maar er was vocht in het apparaat gekomen, dus geen garantie. Het sloeg echt als een lul op een drumstel.

Verwijderd

Loekasj schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:20:
Het bellen in de regen, toestel voor de spiegel in de badkamer leggen en gaan douchen, lekker fietsen en dan toch nog net even een regenbui meepakken met het toestel in je zak, warme dag waarbij het s'avonds lekker gaat afkoelen (condens), zweet, etc. etc. etc. etc.
Een aantal van die punten valt gewoon onder 'redelijk gebruik' en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Dan moeten de fabrikanten maar solidere telefoons bouwen. In Nederland werkt de garantie ook zo.

• Loekasj
Boudewijn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:20:
Hoezo klantenbinding? Ik heb als klant vaak geen keuze naar welke toko de spullen teruggaan.
Over afschepen: ik heb eens een medewerker van zo'n toko aan de lijn gehad nav een kapotte iphone. De print was gebroken. Okay gevalletje garantie (buitenkant was ok), maar er was vocht in het apparaat gekomen, dus geen garantie. Het sloeg echt als een lul op een drumstel.
Wat ik hierboven zei, als je nokia onterecht wordt afgekeurd kies je niet snel meer een nokia.
Dan je verhaal over de Iphone, heb je om foto's gevraagd? Zo niet, niet zo slim van je. Een reparatiebedrijf heeft verplichtingen vocht en valschade overtuigend aan te tonen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
bobwarley schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:35:
... Jij mag je GSM niet openmaken (anders vervalt je garantie). ...

Klopt toch niet per se denk ik.

• Loekasj
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:22:
[...]

Een aantal van die punten valt gewoon onder 'redelijk gebruik' en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Dan moeten de fabrikanten maar solidere telefoons bouwen. In Nederland werkt de garantie ook zo.
Redelijk gebruik is een rekbaar begrip, voor mij zijn bovenstaande punten geen van allen redelijk gebruik en geloof me, ik ben niet heel voorzichtig met mijn spullen.
Als je belt in de regen, komop, je weet dat een telefoon uit electronica bestaat, en het lijkt me ook dat de meeste mensen weten dat stroom + water = niet goed

"moeten ze maar solidere telefoons maken" vind ik ook wel erg makkelijk, je gaat ook niet naar de ikea klagen als je daar gekochte kopje is gevallen en daardoor kapot gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Loekasj op 17-09-2010 00:29 ]

• Loekasj
begintmeta schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:24:
offtopic:
bobwarley schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:35:
... Jij mag je GSM niet openmaken (anders vervalt je garantie). ...

Klopt toch niet per se denk ik.
Je kan vaak snel zien of een telefoon door ondeskundige mensen is opengemaakt. Zo ja wordt ie afgekeurd, als er niks kapot is vervalt ook niet de garantie.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Loekasj schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:20:
[...]Vochtschade is ook zo'n leuke misstand, dit wordt niet alleen veroorzaakt door het langdurig onderdompelen van het toestel in water, maar bijvoorbeeld ook door:

Ik heb een keer die vochtschadestickers getest, en je moet echt VEEL moeite doen ze te laten verkleuren. Komt er ook nog bij dat als er maar 1 sticker verkleurd is en er is voorde rest NIKS te zien aan het toestel van binnen en buiten deze alsnog gerepareerd wordt.
Beetje tegenstrijdig of niet? Als vochtschade al door zweet of condens na een warme dag kan ontstaan dan lijkt het me dat je juist niet veel moeite hoeft te doen? Mijn TV en PC doen het ook nog na een warme dag en na het hardlopen doet mijn mp3 speler het ook nog gewoon....

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Loekasj
Frentik schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:34:
[...]
Beetje tegenstrijdig of niet? Als vochtschade al door zweet of condens na een warme dag kan ontstaan dan lijkt het me dat je juist niet veel moeite hoeft te doen? Mijn TV en PC doen het ook nog na een warme dag en na het hardlopen doet mijn mp3 speler het ook nog gewoon....
Je PC en TV staan lijkt me niet buiten waar het zeer snel af kan koelen. Dit voorbeeld was gericht op een gezellig bbq'tje wat net even te laat wordt. En je MP3 speler hou je (ik tenminste) niet vaak tegen een bezweet gezicht.

Het zijn voorbeelden waarbij het KAN gebeuren. Wees creatief en je kan er zelf vast ook een paar verzinnen. Als iets vanzelfsprekend is om te doen (misschien is een telefoon tegen je bezwete gezicht aanhouden voor jou vanzelfsprekend) hoeft het nog niet de goede manier te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Loekasj op 17-09-2010 00:39 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:51
een familielid van me werkt in een reperatiecentrum..
hij zegt dat zelfs gewoon speeksel van te spreken in de "gsm" dat het strookje intern verkleurt en zo je garantie vervalt ook al heeft het er niets mee te maken (vb camera kapot..)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Loekasj
SoulShot schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:17:
Ik heb onlangs mijn oude K530i naar sony gestuurd (via de winkel) omdat mijn scherm soms heel gekke kleuren vertoonden (blauwe en roze horizontale balken) en daarbij zelfs soms heel het menu door elkaar haalde, terwijl de gsm bleef werken. (Dit gaat niet weg voor je de gsm herstart) Ik had nog nooit zoiets gezien. Soms gebeurde het ook dat het scherm van de gsm gewoon blank ging en ik de batterij er moest uithalen.

Nu krijg ik hem terug van retour, ongerepareerd: valschade.
Nu vroeg ik de winkelier hoe ze dat konden nagaan, en hij zei dat ze daar foto's van maakte, dus vroeg ik of ze die ook konden doorsturen. Dat hebben ze dan ook vriendelijk gedaan.

Volgens de winkelier zijn de connectors van de simkaartlezer beschadigd..
Ik snap totaal het verband niet, kan dit ondirect er toch iets mee te maken hebben of heeft sony me gewoon geen nieuwe/gerepareerde gsm willen terugsturen?

[afbeelding]
Sorry voor het vernaggelen van je topic, heb wel nog een tip voor je. Loop even binnen bij een KPN Business Center, te vinden alhier:
http://www.kpn.com/zakeli...htm?store=3641&store=5025
Misschien dat zij je kunnen helpen, elk Business Center heeft namelijk een reparatie- afdeling.

• Loekasj
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:41:
een familielid van me werkt in een reperatiecentrum..
hij zegt dat zelfs gewoon speeksel van te spreken in de "gsm" dat het strookje intern verkleurt en zo je garantie vervalt ook al heeft het er niets mee te maken (vb camera kapot..)
Ben ik benieuwd waar hij werkt, ik ken geen een telefoon waar een vochtschadesticker naast/bij de microfoon zit...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is beter op zijn plaats in Shopping Forum. Tikje daarheen dus.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Loekasj schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:22:
[...]

Wat ik hierboven zei, als je nokia onterecht wordt afgekeurd kies je niet snel meer een nokia.
Dan je verhaal over de Iphone, heb je om foto's gevraagd? Zo niet, niet zo slim van je. Een reparatiebedrijf heeft verplichtingen vocht en valschade overtuigend aan te tonen.
1: Je kiest een telefoon,niet een reparatiecenter. Sterker nog,ik heb geen idee welk merk telefoon aan welk center hangt en wat voor policies die hanteren.
2:Ja ik heb om foto's gevraagd en er werd inderdaad een licht gekleurde vochtindicator getoond. Twee vragen rijzen vervolgens:
a:Sinds wanneer breekt vocht een printplaat (nee geen zout erin, en ook geen vorst).
b: Is dat mijn telefoon?

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:09
Heb je eigenlijk alleen deze foto gekregen? Meestal zit er ook nog een foto bij met het imei nummer, zodat je kan controleren dat het je eigen telefoon is.

De voorbeelden die worden gegeven over vocht, val of breukschade zijn naar mijn mening altijd irrelevant. Hoe het toestel is gevallen of in aanraking is geweest met vocht weet je als gebruiker zelf echt wel. Er zijn miljoenen manieren hoe je een toestel kan "verdrinken" en waarvan je niet direct het gevolg ziet. Het kan maanden later zijn dat de problemen zich pas laten zien, bijvoorbeeld door oxidatie of scheurtjes.

In dit geval vind je het raar dat een toestel wat er van buiten beschadigd uitziet, van binnen in ieder geval een afgebroken weerstand heeft en waarvan het scherm knippert niet onder de garantie valt vanwege valschade. Het lijkt me eerder dat het vervaal in de winkel niet duidelijk is gecommuniceerd, ik zie hier geen fout van het reparatiecentrum.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Boudewijn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:42:
[...]

1: Je kiest een telefoon,niet een reparatiecenter. Sterker nog,ik heb geen idee welk merk telefoon aan welk center hangt en wat voor policies die hanteren.
2:Ja ik heb om foto's gevraagd en er werd inderdaad een licht gekleurde vochtindicator getoond. Twee vragen rijzen vervolgens:
a:Sinds wanneer breekt vocht een printplaat (nee geen zout erin, en ook geen vorst).
Iphones gaan allemaal naar Solid Vision.. Deze hebben namelijk als enige een licentie van apple. Repareren doen ze daar niet, sterker nog ze mogen een Iphone niet eens openmaken. Je kan de reparatie van Iphone dan ook niet vergelijken met de overige merken.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Loekasj schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:24:
"moeten ze maar solidere telefoons maken" vind ik ook wel erg makkelijk, je gaat ook niet naar de ikea klagen als je daar gekochte kopje is gevallen en daardoor kapot gaat.
Wel als het kapot springt terwijl ik er hete koffie in doe, terwijl het een theekopje is.

Kijk telefoneren in een plensbui van een jawelste is natuurlijk not done. Maar de andere voorbeelden die je aanhaalt (zelfs de BBQ buiten) zou zaken die vallen onder normaal gebruik waar een telefoon tegen zou moeten kunnen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Ach als je ziet hoe telefoons er na een week gebruik er al uit kunnen zien :o
Bij ons op de werkplaats doen er 2 ook gsm reparaties en er zijn toch al best wel wat iphones 4 met kapotte schermen langs gekomen. Nou in mijn ogen ben je gewoon een hele lompe boer als je zo'n nieuw toestel zo snel stuk krijgt.

Maar dat geld ook als je een ander nieuw toestel hebt natuurlijk. Maar een simpel Nukia toestel lijkt het toch minder erg :P

edit: owja ik werk niet bij Dynafix :) en gsm reparatie is puur als een soort (betaalde ;) )service.

[ Voor 11% gewijzigd door The-Source op 17-09-2010 23:35 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Loekasj
Cyberpope schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:56:
[...]

Wel als het kapot springt terwijl ik er hete koffie in doe, terwijl het een theekopje is.

Kijk telefoneren in een plensbui van een jawelste is natuurlijk not done. Maar de andere voorbeelden die je aanhaalt (zelfs de BBQ buiten) zou zaken die vallen onder normaal gebruik waar een telefoon tegen zou moeten kunnen.
Je zegt dat dit (BBQ verhaal) normaal gebruik is. Als ik de handleiding van een N96 bekijk staat er dit:

Bewaar het apparaat niet op plaatsen waar het
koud is. Wanneer het apparaat weer de normale
temperatuur krijgt, kan binnen in het apparaat
vocht ontstaan, waardoor elektronische
schakelingen beschadigd kunnen raken.

en dit:
Houd het apparaat droog. Neerslag, vochtigheid
en allerlei soorten vloeistoffen of vocht kunnen
mineralen bevatten die corrosie van
elektronische schakelingen veroorzaken.

• Loekasj
Boudewijn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:42:
[...]

Dus volgens hun was de print gebroken door vochtschade? Iedereen snapt dat dit niet klopt. Ik begreep uit je verhaal dat de print beschadigd was maar niet meer gemaakt kon worden omdat het toestel nat geweest was (waardoor dus garantie vervalt)

1: De eisen worden gesteld door de fabrikant, reparatiecentra mogen die niet zelf verzinnen.
2a: Idd vaag verhaal wat niet klopt en opheldering nodig heeft
2b: Een toestel met vochtschade moet worden gefotografeerd met het imei-sticker en een formulier waar de datum opstaat.
Als ze foto's van andere toestellen gaan gebruiken voor jouw reparatie, zijn ze bij de eerste beste controle van de fabrikant hun licentie kwijt, dit zal dus NOOIT gebeuren (enkele uitzondering van een idioot van een monteur daargelaten)
Pagina: 1