Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo allemaal!

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een (tweedehands) Nokia 6310i. Ik was er erg blij mee en had gedacht dat 'ie onverwoestbaar was. Maar wat schetste vandaag mijn verbazing: ik krijg een blank scherm wanneer ik de telefoon aanzet. Dit heeft waarschijnlijk verband met de uiterst natte fietstocht die ik vanmorgen naar school ondernam; ik was helemaal doorweekt en mijn broekzak dus ook.
Nu heb ik 'm een beetje laten drogen, uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt. Resultaat: nog steeds een blank scherm. De backlight gaat gewoon aan en het toestel staat gewoon aan (de backlight gaat na een tijdje uit, maar als ik dan een toets indruk gaat 'ie weer aan), maar er staan geen letters of wat dan ook op het scherm.

Via google is vrij weinig te vinden (alleen dat ik het beeldschermcontact schoon moest maken, dat heb ik dus gedaan zonder resultaat), wellicht weet iemand hier het?

Alvast bedankt!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-11 12:28
Contact met water is in de regel het einde van de telefoon.

Veel te maken gehad met deze kwesties en het meeste geluk had ik met het droogmaken met een doekje en daarna de fohn erop. Zo snel mogelijk zorgen dat al het vocht weg is.

De 6310i's zijn relatief simpel te repareren maar aan gezien de nieuwprijs bij sommige websites richting de € 50,- gaat zou ik overwegen een nieuwe te kopen. Aanbieden ter reparatie word kostbaar aangezien het vochtschade is. Wellicht dat iemand een reserve heeft liggen.

• wimjongil
  • Niet online
usgaap1976 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:45:
Contact met water is in de regel het einde van de telefoon.

Veel te maken gehad met deze kwesties en het meeste geluk had ik met het droogmaken met een doekje en daarna de fohn erop. Zo snel mogelijk zorgen dat al het vocht weg is.

De 6310i's zijn relatief simpel te repareren maar aan gezien de nieuwprijs bij sommige websites richting de € 50,- gaat zou ik overwegen een nieuwe te kopen. Aanbieden ter reparatie word kostbaar aangezien het vochtschade is. Wellicht dat iemand een reserve heeft liggen.
Hartstikke bedankt voor je antwoord! Ik heb 'm zojuist geföhnd en nu zie ik, als de telefoon niet in elkaar zit, weer beeld. Als ik 'm in elkaar heb is het beeld helaas heel vaag. Zit waarschijnlijk niets anders op dan 'm een nachtje te droog leggen?

EDIT: Na alles nog eens gecontroleerd te hebben en nog wat te hebben gepoetst, doet hij het weer! :D Hier kan dus een slotje op.

[ Voor 7% gewijzigd door wimjongil op 26-08-2010 17:18 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11 19:52
wimjongil schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

Hartstikke bedankt voor je antwoord! Ik heb 'm zojuist geföhnd en nu zie ik, als de telefoon niet in elkaar zit, weer beeld. Als ik 'm in elkaar heb is het beeld helaas heel vaag. Zit waarschijnlijk niets anders op dan 'm een nachtje te droog leggen?

EDIT: Na alles nog eens gecontroleerd te hebben en nog wat te hebben gepoetst, doet hij het weer! :D Hier kan dus een slotje op.
Maak er maar een paar nachtjes van ;)

Op 1 nacht is er nog teveel kans dat er wat vocht achterblijft en dan maak je het alleen maar erger :)

edit:
Net te laat :+

• wimjongil
  • Niet online
misterdoom schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Maak er maar een paar nachtjes van ;)

Op 1 nacht is er nog teveel kans dat er wat vocht achterblijft en dan maak je het alleen maar erger :)

edit:
Net te laat :+
Onthoud kinderen: föhnen versnelt de nachten! :+