Inhoudsopgave en hoofdstuknrs in Word 2008 (OSX) corrupt *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Help mij alstublieft. Ik heb een document vertaald en in de nieuwe taal functioneert de inhoudsopgave niet meer. Dat wil zeggen: in de oude taal gaven alle regels in de inhoudsopgave links naar de relevante secties van het document. Klik op 6.1, en hopla je bent bij 6.1. Heel 2.0 ofzo. Die links zijn nu weg. Als ik op cmd+k klik en een hyperlink in wil voegen, vraagt hij om een website. Ik kan niet naar het hoofdstuk in het document verwijzen. Ik word er een beetje ziek van want wil het vanavond inleveren...

Tweede ding is opmaak van die inhoudsopgave. De hoofdstukken zien er in het origineel zo uit:

5 hoofdstuk 5
5.1 hoofdstuk 5.1
5.2 hoofdstuk 5.2

enzovoorts.

Nu ziet het er ineens zo uit:

5 hoofdstuk 5
........................5.1 hoofdstuk 5.1

enz. In de tekst zien die headers er ook zo uit en als ik op "decrease indent" klik, maakt hij van 5.1 ineens 6. Kortom, ik word gillend gek hier want ik zit op een deadline.

Hoop dat de vraag begrijpelijk is en dat er een Word-expert rondhangt die me uit kan leggen hoe ik moet doen wat ongetwijfeld in een paar handelingen mogelijk is.

Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 15:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt geen link maken om naar een onderdeel te wijzen, je wilt de standaardfunctionaliteit van Word gebruiken: geef de juiste koppen weer. Hoofdstuk is Heading1, paragraaf = Heading2, etc.

Reset alle headers even (ctrl-alt-1 = Heading1, ctrl-alt-2 = Heading2, etc) en voeg de inhoudsopgave opnieuw. Of sneller: check de headers en kijk in de veldcodes ervan om te zien of daar Kop1/2/3 of Heading1/2/3 staat.

(Disclaimer: ik ken alleen Off2007 en ouder op de Win-PC, maar houd me aanbevolen voor een kleine donatie van users in de vorm van een Macbook Pro met Office 2008 :Y) ).

edit: titel iets verduidelijkt (Help met... is altijd zo zinloos op een forum als dit). Ik bedenk me gezien de vertaling dat je wilt beginnen met het verschil tussen opmaakprofiel Kop1 en Heading1 (dat helaas blijkt te bestaan...).

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 26-08-2010 15:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
U wordt hartelijk bedankt. Alles resetten ging niet want alt+control werkt hier niet en ik heb helaas geen tijd om het uit te zoeken.

Ik snap niet wat het probleem is. Als ik decrease indent doe, dan blijft de veldcode op 3 staan, maar hij maakt er gewoon een header 2 van qua opmaak, en verandert 5.1 in 6. Als ik die regel selecteer en header drie aanklik, wordt het keurig 5.1 maar gaat hij óók weer terug met die kl*#e puntjes.

Enfin. Ik heb het idee dat het gewoon kiezen of delen is: wil je header 3, krijg je de puntjes er gratis bij. Tot ik naar het originele Nederlandstalige document keek, en daar kan het wél gewoon!

Ik ga nog maar even pielen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 19:53 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als het alleen nog om de opmaak van de inhoudsopgave heading gaat, kan je dan niet 'gewoon' een nieuwe inhoudsopgave met eigen stijl aanmaken?

* F_J_K kent Off2008 niet maar denkt graag mee :P

edit:
en * F_J_K kijkt en leest niet 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 26-08-2010 18:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
FJK's meedenken wordt gewaardeerd ;)

Ik denk dat ik het zo laat. Ik vind het er eigenlijk we mooi uitzien. Alleen jammer dat die links vanuit inhoudsopgave weg zijn, maar uiteindelijk wordt deze tekst toch geprint en in PFD-vorm verspreid en ik neem aan dat er nog een DTP-er overheen gaat.

Overigens een ander euveltje: voetnoot nummer 7 staat in de tekst, de voetnoot zelf staat onderaan, onder 6 uiteraard, maar het daadwerkelijke nummertje 7 vóór de voetnoot zelf krijg ik met geen mogelijkheid meer terug. Snap er niks van...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat klinkt enger dan een opmaakfoutje.. Alle (nummering-)velden zijn blijkbaar erg b0rked. Ik neem aan dat ctrl-a en dan F9 niets helpt (als dat in Wd2k8 ook velden updaten is). Of, leuk zo'n bug, doe eens opslaan-als en dan docx ipv doc (of andersom), sluit af en open opnieuw.

Vanaf platte tekst beginnen klinkt steeds beter maar gezien de deadline: andermans probleem... In mijn nederige ervaring met uitgeverijen: als er nog een DTP-er overheen gaat bestaat de kans dat die het sowieso als platte tekst importeert en zelf alle velden weer toevoegt :+

Verwijderd

Topicstarter
Ha ja precies. Nee die noten kloppen hoor, daar ben ik net uitgebreid overheen gegaan. Alleen dat 7tje is pleite.
Pagina: 1